bönder och ckokladknäck

jag lovade ju att berätta om myskvällen vi hade i förrgår igår, men trots att jag trodde att jag skulle ha all tid i världen krymte min lediga tid till noll minuter under gårdagen. for iväg och jobbade lite åt björn borg (scandinavian footwear), sorterade skor, och därefter gick jag, em och hanna på stan. fixade de sista klapparna på ett vansinnigt effektivt sätt. själva klapparna var så väl uttänkta (det är ingen särskrivning, det är menat att vara två ord) att det gick på kanske en timme att springa runt och hitta det vi ville ha. just när vi varit i stan gjorde vi oss iordning för en tysk afton i göteborg, men mer om det i nästa inlägg. nu fokuserar jag på julpysselkvällen.
vi (jag och em):
1. kokade chokladknäck
2. gjorde sånt där godis som blir om man smälter mörk choklad, corn flakes, hackar mandel och blandar det och häller i russin. gott, men jag gissar att det finns en underton som kan kallas vuxen i att verkligt uppskatta sånt godis.
3. städade ur övre skafferiskåpet (jag slängde konserverade böngroddar som gick ut 2000. inte klokt!!)

under den här fasen i kvällen kollade mor och far på bonde söker fru. bilder på det följer nedan. man kan se linda och den där marcus på tvn, om man kollar noga. efter moment 1,2 och 3 hakade mamma på i julstöket och pappa for till jobbet, nattskiftet kallade.

4. klädde granen
5. myste av allt vi hade ordnat, och lite till.

supermysig kväll!!

   
   
    

Kommentarer
Postat av: Emelie

För tusan, på bilderna ser det ju ut som att det var DU som gjorde knäcken!! Grr.... berätta sanningen, din lömska kvinna!! ;-)

Postat av: annelie

okejokej, jag erkänner! det var em som gjorde knäcken, jag bara poserade för att påvisa mitt egna engagemang. sorry. men det var jag som gjorde det andra godiset +städade skafferiet.

2006-12-23 @ 11:50:26
URL: http://annelufs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback