en bloggare utan internet

jag ber tusen miljoner gånger om ursäkt att jag är så oerhört trist och inte har uppdaterat min älskade blogg på så länge att jag hunnit få abstinens och bli av med den igen. men nu är jag här! anledningen till mitt långa uppehåll? tja, jag har inte internet hemma, så det är när jag är hos albin som jag är mest aktiv här. men jag tror jag ska fixa det snart - om ett par månader eller så. soon enough.

nu när jag har varit hemma och i skolan och på jobbet har jag gått och klurat ut ungefär fyrtio skitbra saker att skriva om här, men dessvärre är alla de där roliga idéerna som bortblåsta. lovar att jag ska göra förra  och denna veckans nutidskryss alldeles snart och uppdatera er om det. nu blir det bara en uppdatering på vad som har hänt i stora drag.

1. jag har jobbat och pluggat och mest av allt haft fullt upp. jag har, uppenbarligen, mest bott hemma hos mig, eller a. bara bott hemma hos mig och jag har fått massa inspiration att fixa i ordning i mitt lillalilla krypin.

2. anordnat en pysselkväll hos mig. det gick bra! ni vet det där med hjärterum och stjärterum... :)

3. mamma har varit här i helgen och vi har haft det riktigt mysigt och kul. vi har fikat (typ tre gånger, vilket i vanliga fall är antalet gånger jag fikar på café på tre månader), bowlat, shoppat och stickat strumpor.

4. besökt olssons medan martina jobbade. hon var världens nästbästa expedit. eller egentligen var hon den bästa fram tills dess, det var en som knuffade ner henne från tronen idag, men det kommer jag till senare.

5. fixat i lägenheten. jag och albin har:
5.1. slängt ut den trasiga frysboxen och vann en hel kvadratmeter på det.
5.2. satt upp den långa vita lackhyllan och så ställde jag i ordning precis som jag ville ha det! (galet fint!!)
5.3. satt upp alla fyra krokarna i hallen, så nu behöver inte alla gäster fråga vart de ska göra av sina jackor. 5.4. dekorerat lite med ljus och en tavla i badrummet.
5.5. julpyntat, med nya gardiner och gamla tomtar (bara två stycken, jag är egentligen inte så mycket för tomtar. alldeles för ofta har de så elaka ögon.) och fina julgranskulor.

6. köpt alla julklappar!! det gjordes idag och jag är jättenöjd! när jag var inne på ett ställe och handlade (avslöjar egentligen mer än gärna vart det var, men det får bli efter jul. vill ju inte avslöja halvt om halvt vad som kan förväntas vara i paketen och till vem.) blev jag assisterad av den trevligaste expedit jag någonsin har stött på. hon var så härligt amèlie från montmartre och gjorde otroligt fina paket av det jag köpte och... hon la bara ner så mycket energi på att det skulle vara jättefint. jag blev superglad!

7. avslutat en kurs (religionspsykologi) och påbörjat en annan (etik och sånt. hur interssant som helst!).

nåväl. nu är det dags att fara hem till mig. uppdaterar er snabbt om nutidskryssen om ett par minuter bara.
hasta luego!

Kommentarer
Postat av: martina

jag vet inte om jag ska känna mig hedrad eller lite stött? :/

puss och gonatt. det är på tok för sent för att vara vaken.

2006-12-05 @ 00:54:35
Postat av: Bee

Äääääntligen!

2006-12-05 @ 14:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback