lussemöss och kola som aldrig stelnar

idag är det torsdag. i förrgår (minns inte om jag har berättat det redan, men hur som) bakade jag och albin lussekatter och lussemöss, lussesniglar och lussesköldpaddor. jag försökte mig på kola, men den ville aldrig stelna. jag hajjar, jag ska använda riktigt smör nästa gång istället för margarin. men lussefigurerna blev riktigt goda, och vi avrundade kvällen med lite glögg och såklart lussefigurer.

idag är det torsdag. igår var jag i skolan (jag vet rektorn, du föredrar att jag säger universitetet, men det är ett så långt ord) och anteckande som en liten gnu om alla etiktänkare i världen. närapå iallafall, det kändes så. efteråt for jag hem och albin var hemma från jobbet, lite krasslig. fast han var inte jättekrasslig, för han orkade ta sig ner på stan med mig en supersnabbis och kolla på den där praktiska (egentligen är den säkert mer snygg än praktisk, men praktisk nog för en sån som jag. givetvis har jag argumenterat den där funktion-aspekten för både mamma och albin för att verkligen se till att jag får den i julklapp.) jackan på bikbok. sen for vi hem igen och var hemma hos mig hela dagen så att albin fick kurera sig resten av dagen.

idag är det torsdag. idag har jag klippt erik (blev skitfint!!) och fikat mera lussekatter och druckit mera glögg. jag har diskat bort och använt någon slags ajax allrent i köket (martina, nu luktar det sådär som du gissade att det skulle lukta i min lya) och det är liksom glänsande rent på sina håll. jag rensade ur hurtsen, men det gjorde bara att det blev rörigare i själva lägenheten. ungefär 90% av grejerna hamnade nämligen i antingen "slänga"-högen eller i "flytta till förrådet"-högen. fast jag slängde inget och flyttade inget till förrådet, utan allt ligger i två oprydliga högar i min lilla matsal/allrum.

martina, du ska ta det bra, för jag tyckte att du var hur bra som helst och jätteprofessionell utan att liksom ställa dig över kunden när du jobbade. jag kommer nog behöva ta med dig till den där andra affären och hoppas att hon den andra jobbar, så får du förstå amèlie från montmartre-skimret över henne. ni har olika stil, väldigt olika stil, men som sagt. du är skitbra som du är!

emelie, jag saknar dig närapå till döds!

sandra, tänkte ringa dig idag, men så kom jag igång med det där hurts-rensandet och så glömde jag bort det. sorry baby.

annelie, kan du inte komma till sverige och slå mig en pling då, för jag saknar att prata med dig?

nog med personliga hälsningar. det blev bara så för att jag inte har msnat på jäättelänge och jag hade några saker på hjärtat.

nu ska jag och angelinn få egentid medan emanuel tar en eftermidadgsslummer på pappa eriks bröst.
ajöken!

Kommentarer
Postat av: Ylva-Li

Hur ser BikBok-jackan ut? Jag saknar dej så fruktansvärt hemskt mycket också... Att träffa dej om 2 veckor ska bli det bästa som hänt på länge! Tycker du ska komma upp på msn i helgen nångång. Mitt hjärta gråter när ja tänker på dig, för att ja saknar o älskar dej så.
Fick du också en stämpel i adventskalendern igår? :-) Jag blev först lite besviken, för jag var så godissugen. Men sen kom jag på att det var en ganska mysig sak, som man kan trycka på brev o julkort!
Från systra di (de säger förresten så på riktigt här i Norge. Så vackert tal...)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback