nog är väskan grön?

igår reste jag en ganska lång väg. hela vägen från umeå till göteborg flög jag. och jag hade packat mina saker i min skolväska och i en illgrön trolley. trodde jag. you see, jag är en mycket disträ kvinna och en av de virrigaste ni kan tänka er.

i söndags hämtade vi trolleyn från sävar, i måndags bar albin in den till min lilla entré och i går flyttade jag den från hallen till mitt allrum, öppnade den, packade i mina saker och stängde den igen och ägnade den inte en tanke mer. jag har nämligen en gentleman till pojkvän, så jag behövde inte oroa mig över frakten av den från lägenheten till bilen. inte heller transporten mellan bilen och incheckningen behövde jag bry mig om. jag borde ha ägnat den mer uppmärksamhet.

jag kom till landvetter, ungefär en halvtimme senare än väntat. mamma och em var där för att hämta mig, och vi gick och ställde oss vid bandet där väskorna skulle komma. mamma sa "och nu kommer din väska först av alla så kan vi åka hem!" jag sa nåt om att den knappast skulle göra det, eftersom jag hade farit från umeå. men jag väntade ändå in den, höll utkik efter min gröna lilla trolley.

men den kom aldrig. alla hade gått därifrån och kvar stod jag och em. mamma hade gått ut till bilen, för parkeringstiden började på att gå ut. men bandet rullade och rullade och på bandet åkte två väskor runtruntrunt. det var en handväska och en röd trolley, precis som den jag hade i storleken, men fel färg. vi gav upp och gick till bagage claim för att lösa problemet. jag hade allt i väskan, kläder, julklappar, skor och stylinggrejer. jag ville alltså få den innan jul, så jag slapp gå omkring i twistedjeans och bikbokluvtröjan hela helgen. kvinnan bakom disken var väldigt trevlig och berättade att väskan nog kommer under morgondagen. det kändes betryggande för en sån som jag. så gick vi ut till bilen och mamma sa att det var helt otroligt, så började vi fara hem. sen ringde min telefon. "hej, vi har din väska här. den stämmer med din tag. en röd ja. ska den vara grön? nej, men en röd, och den stämmer med din tag som sagt. berntsson är det väl? albertsson? oj då! står det berntsson på din tag? men du heter albertsson alltså? men... ja, men har du möjlighet att komma och kika på den?" det hade jag, så vi tog ett varv med polon på landvetters flygplats och in kutade jag och syrrelisyrr, mot disken där kvarglömda väskor var. tänkte att jag får ta en kik i den stackars röda väskan bara för att klargöra att.... den var min. vi skrattade och skrattade och jag kände mig ungefär 2 centimeter lång, lika blond som jag var när jag blonderade mig innan sommaren och lika dement som tanterna på demensboendet jag jobbade på en sommar.

mamma kom med ett väldigt bra förslag i bilen. jag kan ju ta kort på väskan nu med mobilkameran, och liksom ha den nära till hands när jag ska hämta väskan i umeå på väg norröver igen. så det gjorde jag. håll tillgodo. här är den röda trolleyn.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, det här var det roligaste jag läst på länge! Det låter ju precis som någonting jag själv skulle lyckas med. God Jul och gott nytt år! :)

2006-12-20 @ 16:28:11
Postat av: martina

ahahhahaaaa.. haha. haha!

haha
hahaa

knäppis. sådär gör man bara inte! :D

kram och god jul, hälsa familjen och spara en ob till mig. ;)

(minns du din lilla virkade tampongväska? kanske vore läge för den nu)

2006-12-20 @ 18:52:33
Postat av: Bee

Annelie, du är sådär underbar som bara du kan vara! helhärligt. fick mig ett gott skratt!

vi (bee, dee och två crazycats) önskar dig verkligen en toppenjul med en massa familjemys!

talk to you when you get home!

2006-12-20 @ 21:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback