do I seem like gone, too?

refererar till syrrelisyrrs inlägg om en skrämmande långvarig frånvaro från bloggen. som jag har suktat efter att få dela av mig av min värld till er, men läskigt nog har jag inte haft tiden på min sida.

i tisdags jobbade jag på förmiddagen (musjobbet alt. försöksdjursteknikerjobbet, beroende på hur seriöst man vill få det att låta) och sen lunchade jag och camilla. det var väldans trevligt och lite för länge sedan vi lunchade sedan sist, men vad gör man? nåväl. efter det var det kniven (i form av boken Den religiösa människan) mot strupen som gällde. see, jag hade tenta igår i religionspsykologi och fram till i tisdags hade jag skrapat ihop 1½ timmes plugg. jag behövde definitivt mer än så! så, det var plugga hela resten av dagen som gällde. som ett slags treat där på kvällskvisten for jag och albin ner till kafé station och fikade. mysigt och riktigt skönt att släppa allt vad religionspsykologiska termer och karaktärer heter för ett slag.

onsdagen (alt. domens dag) kom och jag satt helt plötsligt där i en sal i östra paviljongen med tentan framför mig. till min stora glädje kunde jag ganska direkt svaren på 3½ av 4 frågor. nu är det mera läskigt när jag tänker på om jag liksom kunde tillräckligt. det vore en mara att kugga på det här.
efter tentan for jag hem till sandra och liksom bara umgicks och hon var nog nöjd med sällskapet även om jag inte orkade spela allan (det gör jag för övrigt väldigt sällan. nästan aldrig numer, faktiskt. jag har vuxit ifrån sånt trams. (pretto, va?)).
direkt när jag kom hem ställde jag mig och gjorde paj och just när jag hade sista tuggan kvar på tallriken ringde linnea och sa att hon var på väg. då var det pysselkväll hos emma som gällde. vad jag pysslade med är lite hemligt. man kan säga att det kanske har lite med en julklapp att göra, och det råkar vara så att jag vet att personen, till vem klappen är tänkt, läser vad som skrivs här. det skulle alltså vara olyckligt om jag råkade förskriva mig (gosh, vilken onödig utläggning... ).

idag har jag jobbat och det har överlag varit kul. jämfört med att skriva tenta är jobb nästan hysteriskt roligt, kan man säga. och så bara såhär efter jobbet slänger tragiska jag mig över datorn, och fastän att jag inte har något vidare kul att berätta plitar jag ner min livshistoria på ett inte så tilltalande sätt, men hey. what to do? jag lider ju av abstinens.

Kommentarer
Postat av: marty

erkänn att den är till mig? 8)

du ska hämnas för den där virkade bhn du fick av mig på dalkarlså..

2006-11-23 @ 14:16:57
Postat av: analia

till martina:

nej, men tack för tipset.

Postat av: Fröken Kaos

Tentor är inte trevligt, din stackare.

2006-11-23 @ 14:24:43
URL: http://hejchef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback