en döing och nio popcorn

idag har jag spenderat min förmiddag på utcf. jag har jobbat och slitit, fast bara precis lagom hårt när jag stängde in mig i ett rum med närmare 700 möss. så har jag rengjort och städat, vattnat ur och fyllt på mat. och hittat en mus som hade kolat och sen fick jag torka svetten i pannan samtidigt som jag skulle flytta popcornmöss till rena burar. popcornmössen, de är de som just har fått flytta hemifrån och har insett det roliga i friheten utan föräldraövervakning. den glädjen visar de genom att studsa runt i burarna, precis som popcorn när de poppas ser de ut. det är skitdrygt, för oftast slutar det med att jag står på alla fyra och försöker fånga rackarn som hoppat ner på golvet (vilket skulle symbolisera stora vida världen för dem) och tycker att det är det mest hypade som hänt. men idag lyckades jag hålla dem i schack. väldigt lyckligt, eftersom jag är livrädd att bli biten när jag behöver fånga dem omkringkutandes på golvet.



nåväl. jag är väldigt allmännyttig idag, tänker jag. för inte nog med att jag har jobbat hela förmiddagen, om en timme börjar ytterligare en föreläsning. jag är egentligen ganska trött i huvudet och inte alls jättepeppad på ett pass religionspsykologi, men vad gör man inte? jag har tenta på onsdag och jag skulle ljuga om jag sa att jag känner mig säker på det tentan handlar om, så det är bara att knalla dit och se glad och engagerad ut. dessutom har vi ju favvoföreläsaren. inget att klaga på, alltså.  

filmkväll i afton. vilken film det blir återstår att se!

Kommentarer
Postat av: martina

hej annelie. skulle du kunna tänka dig att skaffa större text på din blogg? jag får sitta sketnära skärmen för att läsa. ibland blir jag så trött i ögonen att jag inte kan läsa klart allt. ah. det var bara det jag ville säga. vill du att jag ska lägga en lapp i din brevlåda om detta?

2006-11-15 @ 16:30:05
Postat av: Erik

Skulle va roligt att få se dom där popcornen nån gång... kan du inte filma dom? :)

Postat av: annelie

till martina:

om du går in på fliken visa och sen till textstorlek, så kan du ändra den där :P

2006-11-17 @ 10:57:33
URL: http://annelufs.blogg.se
Postat av: annelie

till martina:

det var förresten så emma på dalkarlså gjorde.

2006-11-17 @ 10:57:57
URL: http://annelufs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback