en insiktens dag

jag fick brev idag ifrån blodcentralen. det visade sig att jag hade kasst blod när jag var där och räddade liv. kasst blod som i kassa blodvärden. och nu ska jag dit på någon smärre utredning. aoch. men äter jag bara min spenat och tillräckligt många järntabletter på en dag så ska nog det ordna sig. måstemåstemåste. jag vill ju bli en hjälte! men det var inte det dagens insikt handlade om (sanningen är att jag har drömt om att bli hjälte sedan.... ungefär 3-4 år tillbaka. då satte jag upp mig på donationsregistret och det var för ett halvår sedan jag började låta personalen på blodcentralen leka dracula på mig.)

nej, dagens insikt handlade om osjälviskhet. jag vill väldigt gärna vara en osjälvisk människa, men är nog mest som folk i allmänhet. så tänkte jag att "så skönt det vore om jag aldrig såg det som en uppoffring att göra saker för andra". sen slog det mig att i så fall skulle det ju inte handla om osjälviskhet. osjälviskhet, tänker jag, är att vilja något, men att låta bli det för att någon annan vill eller behöver något annat. mm. så blev jag lite klokare idag. eller kanske visare. jag hoppas på det sistnämnda.

min lägenhet börjar bli fiiiin nu! känns liksom trivsam och jag gillar att vara där hela dagarna i ända, fastän vi snackar om 28 kvadrat. jag har varit i lägenheten hela dagen, förutom att jag i morse, innan frukost, gick ut på en fotograferingspromenad. vackert! och väldigt hurtigt. älska mig, världen!!

filmkväll nu. grabbarna är här och jag ska gå och hjälpa till att fixa fika!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Kul med fotande, vart kan man se bilderna? Fotosidan kanske?

Ha det bra!
Pusså kram
Daniel

Postat av: Frida

Vad kul att du börjar trivas i din nya lägenhet! Min blir aldrig klar ;) Jag är inte särskilt road av att sitta hemmavid heller så det gör inte så mycket! När ses vi? Kram!

2006-11-02 @ 15:48:20
URL: http://frilin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback