om dalkarlså och handarbetesskills

jo, den där hjärtgrytlappen, den satt jag och jobbade lite med medan jag var på pysselkvällen hos martina, och då kom vi att tala om en massa dalkarlsåfolk och minnen och däribland lite om lennarts (rektorns) utopi på hur skolan skulle bli det perfekta samhället som inte behöver sin omvärld. och då kategoriserade vi lite bland folk som går bibel, textil, rockmusiker och allmän. och när jag kläckte att jag hade gått bibel, sådär i förbifarten så sa stina: "men, du har väl gått textil??" sjukt så stolt jag blev!! stolt och lite förvirrad, för min grytlappsprestation handlar knappast om virkning på hög nivå. menar, har de inte högre krav för att man ska få gå textil än att man ska, efter årets slut, kunna virka en brokig hjärtgrytlapp med en massa e:n på? fast vad vet jag? både stina och martina har ju gått textil där, så de borde ju veta vart gränsen går för att ta sig in där.

nåväl, så stolt blev jag att jag påbörjade ett nytt projekt. såklart handlar det om att grytlappar. mest troligt kommer jag blogga ut det färdiga resultatet om ungefär 2,5 år (och då hoppas jag innerligt att det är ett par grytlappar som jag kan stoltsera med), men här får ni ett smakprov på början. som synes blir ena sidan med orangea streck mot svart bakgrund och andra sidan blir svart med röda konturer av cirklar. hippt, eller hur.

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback