reklam - with a touch of irony. eller?

jag tycker att det är ganska fantastiskt med "skyltreklam". ofta är de skittråkiga, men ibland lyckas de, indeed. här är två smakprov.



ja, vad säger man. jag undrar... kan en helg lova gott om den innehåller en twistpåse? är det inte så att twist är det tråkigaste av alla vuxengodispåsar det finns tillgängligt? ja, det och bridge förstås. (jag såg förresten att även bridge satsar hårt för att slå på den yngre marknaden. dessvärre kommer jag inte ihåg vad den nya modellen hade för ett undernamn, men håll utkik efter en gräsgrön bridgepåse så hittar du den nog rätt snabbt. och förresten. jag tror att satsningen är förgäves.)

nu till nästa godbit. här har man anammat skrämseltaktik. jag skyr skrämseltaktiker som pesten, men här har de liksom lyckats med den rätta touchen.



jaa. det var det jag hade att bjuda på här och nu. håller utkik efter fler sköna, vi ser väl om jag stöter på någon inom en snar framtid.


 

Kommentarer
Postat av: brordaniel

Annelie, du är helt enkelt för ung för att uppskatta bridgeblandning å Twist påsar, godissmaken växer i takt med den personliga utvecklingen ;-)

Postat av: annelie

det må så vara. sanningen är dock att jag i nuläget är så sjukt retad för att välja vuxengodis när vi är på godishuset att det kändes lite skönt att helt ärligt kunna visa på noll kontakt med det vuxnaste av vuxenkarra :) kanske, kanske uppskattar jag bridge och twist någon gång i framtiden. (men de där marsipan i twistpåsen kommer jag nog alltid låta bli.) menar, åt halvkokta morötter igår och tyckte nästan att det var gott. det är vuxet, tycker jag :)

2006-11-06 @ 10:13:55
URL: http://annelufs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback