varför jag vägrar katt

1. de löper
2. de blir skitjobbiga när de löper
3. de ålar sig och juckar mot allt de kommer åt när de är på löpen
4. de kastar lustlängtande blickar på allt och alla när de är på löpen
5. de har skitirriterande ljud för sig när de är på löpen
6. de är läskiga och oberäknerliga när de inte är på löpen (när de är på löpen vet man ju liksom vad de vill åt)
7. de förökar sig snabbare än mössen på jobbet (nästan) och sen vet ingen vart man ska he ungarna
8. de har vassa klor
9. man måste tömma äckelkattlådan om man inte har en utekatt.
10. har man en utekatt kommer den och visar upp sina färdigheter i att fånga smådjur. blä! verkligen!

en av sandras katter är på löpen nu. igår håll jag på att bli galen på mira/nova (håller aldrig ordning på vem som är vem) och ville ta henne i nackskinnet och bära henne till soffa och trycka ner henne så hon satt fast mellan två dynor men gav sandra en blick som sa: snälla, gör något! då fick mira/nova skäll och sprang därifrån. bara för att komma tillbaka inom en minut. mina fötter är visst väldigt juckvänliga, har jag fått förstå.
sandra, räds inte. jag ska inte skada din katt. jag ska hålla mig i skinnet.

122871-81
usch och blä och tvi och äckel!

Kommentarer
Postat av: Erik

Snälla... gör det! Tryck ner katten så den sitter fast mellan kuddarna. Ta sen ett kort och du ska få en stor kram som tack! :D Humor, det är vad du har!

Postat av: marty

jag tänker inte ens kommentera det där. :P

duuuu.. om du inte har någonting för dig i morgonkväll så ska johanna som i pärochjohanna ha visning på sina produkter hemma hos sig. jag kommer nog hem nångång i morgon kväll. kanske ses då och där? (hon ska bjuda på fika, det är den huvudsakliga anledningen till att jag går) puss.

2006-11-23 @ 18:10:36
Postat av: Anonym

Lyssna inte på Erik. Säg bara åt mig så skäller jag på henne. Hon är ganska väldresserad.. eller bara rädd för mig ;)

sorry! men tack för en himla trevlig kväll!

2006-11-23 @ 22:41:25
Postat av: Anonym

det låter som en hund du beskriver ;)

2006-12-04 @ 18:39:05
Postat av: Anonym

och by the way, katter löper ej, det är hundar som löper, läs på!

2006-12-04 @ 18:39:34
Postat av: Bee

http://www.agria.se/agria/index.nsf/LinkFrameSet?ReadForm&url=/AGRIA/text.nsf/id/1856

2006-12-12 @ 11:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback