om kilon hit och dit

jag ångrar två saker som jag har åsamkat mig själv den senaste månaden eller två. det ena är att jag har gått up i vikt. det vore väl inte så illa om det inte vore för min nojja (har bilden med en 74-kilos annelie på näthinnan sedan jag var hemma sist och såg tidningsutklippet sen just efter jag återvänt till sverige efter ett skolår i staterna). den nojjan fick mig att igår, högtidligt, lova mig själv att genast gå ner de där kilona. så fram tills jag åter är i vanlig form är det inget max och inga mackor med goda röror på, eller chips och sånt som gäller.

nu är det fredag kväll och jag är tokhungrig och jag ångrar 1. att jag gick upp i vikt. 2. att jag lovade mig själv att gå ner så där omgående. simon och albin for just iväg till max och köpte lite kvällsfika. de undrade om jag skulle ha något. näe, sa jag målmedvetet.
 
jag var också väldigt målmedveten innan när vi var på café station. då tog jag en chai latte, och ingen kaka till fastän att de andra gjorde det. jag är skitless på mig själv. om en månad ska jag vara i normal(för att vara jag)skick och då ska jag äta kakor och annat oförskämt gott igen.

Kommentarer
Postat av: dan carrigan

jag ska berätta för lennart ljung att du blivit tjock.

2006-10-28 @ 00:29:42
Postat av: mammalena

Ja, vänta med kafébesöken tills jag kommer upp....då ska det bli fika av. Va mysigt vi ska ha. Kram

2006-10-29 @ 00:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback