screw the perfect wife och den jämställda familjen

Mitt liv har blivit väldigt betydelsefullt idag. Jag har nämligen ansvar. Ansvaret för border terriern Yra. Och hon litar på mig helt och fullt. Jag litar inte lika mycket på henne efter att hon slutade lyda mig när det kom en annan hund till parken. Fast lyckligtvis tyckte ägarna till den andra hunden att Yra var så bedårande att det inte gjorde något. Jag fortsatte ändå be om ursäkt tusen miljoner gånger om.



Igår kunde ni läsa om att jag skulle bli redo att bli en fru. Jag ångrade mig i sista stund. Inte för att jag inte känner mig giftasvuxen, utan för att det var för kallt ute och inomhus fick jag sitta i soffan och läsa mattidningar och titta på tv. Man måste vara dum i huvudet för att inte välja som jag gjorde. Nåväl. Inte måste man väl kunna byta däck som kvinna för att familjen ska vara jämställd. Det räcker väl att jag tvättar bilen någon gång nu och då? 

Idag har jag träffat härskaren för det moderata ungdomsförbundet i Västerbotten. Han var trevlig fastän att han var hungrig. Det hade inte jag varit, så jag ska berätta för er att jag är lite imponerad.  

Nu ska jag återgå till godisskålen (som jag egentligen bara lämnade för promenaden och som har varit med hela texten igenom) och Yra, som inte alls trivs med att jag hänger vid datorn. Hon vill nämligen mysa. Jämtjämtjämt! Synd att jag är ganska omysig bara, men jag får offra mig. Hon har ju så bedjande ögon.



bara kass karra kvar,
och ingen skärpa är det heller.

Kommentarer
Postat av: Anonym

TVÄTT går under kvinnans ansvar. alltså även tvätt av bil :-)
Hade Yra vart en kissemiss hade hon vart söt.

2006-10-19 @ 14:26:15
Postat av: Frida

Det fanns ju massor med gott i den skålen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback