vad varje kvinna bör kunna innan hon blir fru

det finns några grundläggande grejer som man ska kunna innan man blir fru. till exempel ska man kunna laga mat, stå rosig om kinderna om lördagmornarna och ha färdigbakta bullar när familjen vaknar, man ska kunna föda barn (men eftersom man givetvis är oskuld på bröllopsnatten har man ingen vidare erfarenhet av barnafödande. det är lite roulette mannen får spela på den punkten. en strategisk man väljer därför en kvinna med breda höfter.) och man ska kunna brygga riktigt gott kaffe. utöver allt detta ska man också kunna byta däck, så att man kan kalla sig för en jämställd familj.

jag kan laga mat och jag är en hejare på att baka bullar. i och för sig är jag morgontrött, men det tror jag försvinner i samma stund jag ljuvt svarar ja och gör det inte det så får jag väl bita ihop och låtsas. det där med barnafödandet vet jag inte så mycket om än, men som sagt, lite måste väl mannen få gambla. jag har iallafall breda höfter. på kaffepunkten blir det lite kärvare. eftersom jag själv inte dricker kaffe är det svårt att avgöra om kaffet är bra eller inte, men hittills har jag inte fått några klagomål riktade mot mina försök. jag tror att det beror på att jag brygger kaffe med en viss världsvanhet, och då tror folk att "det är så här kaffe ska smaka".

ikväll ska jag läras upp på den sista punkten innan jag kan få en "absolut-redo-att-gifta-sig-och-bli-fru"-stämpel. jag ska lära mig att byta däck.
lite nervöst är det, jag vill ogärna göra bort mig och jag är rädd att det ska märkas att jag inte är fullt så stark som jag tenderar att låtsas vara. jag kanske ska säga att jag gärna tittar på och iakktar noggrannt så jag kan göra det nästa gång? jag tror dessvärre inte att albin kommer att köpa det. men men. det är bara att ta i, för idag ska jag bli så mycket kvinna som kvinna kan bli. Jag ska bli redo att bli en fru. 


                                                  
                  

bildbevis på att mina höfter är breda, precis som jag hävdar.

Kommentarer
Postat av: Puckolie

Du ska få ett litet tips från en som kan laga mat, (men köper hellre färdig). kan baka bullar (men tycker det är drygt att vänta på jäsprocessen), har inga barn (men breda höfter), brygger inte kaffe (JAG KOKAR DET!!!!!!!)

Lossa på muttrarna/bultarna med fälgkorset innan du hissar upp bilen. Lättare att lossa när bilen står tungt på marken.
Och innan du skruvar på dom igen, så ska du gärna smörja in dom med fett, så de inte rostar fast!
Och skruva inte åt allt för hårt! Kom ihåg att du ska orka med att lossa däcket när du får punktering!

Postat av: martina

hur gick det? :D

2006-10-19 @ 11:04:31
Postat av: Lillasyster

Som Lillasyster, mycket starkare än Storasyster, drog jag lite på smilbanden när jag tänkte mig bilden av dig, min darling, under en bil, mekandes. Jag vill gärna höra fortsättningen... Blev du en riktig fru? Eller orkade du inte få loss muttrarna? ;-)

2006-10-19 @ 12:04:35
URL: http://softem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback