mina bekännelser

jag är ledig nu i två veckor innan jag återgår till det hårda universitetslivet som till hösten kommer innefatta både kunskaper om islam och uppsatsskrivning. under de här två veckorna har jag bara några få saker inplanerat, och det enda egentligt tråkiga har jag redan avklarat. det var att skriva och skicka in uppgifter jag hade kvar sedan i våras, och det satte jag och bee oss med i måndags. skönt att ha ryggen fri, vad gäller just det.

andra saker jag har planerat in är att jag och bee ska börja motionera och det har vi gjort, med råge dessutom. igår var vi tokaduktiga och gick nydalasjön runt, och förbrände 461 kalorier. för att göra det krävs det att man går ungefär en mil. (jag vet att redan i nuläget håller min familj på att måla fullt med kors i taken, men tro det eller ej: det kommer mera.) idag körde vi igång med pilates. fantastiskt. mitt i en övning sa instruktören att det var sista övningen av just den sorten. då sa jag: tur. det var det enda jag sa. min mage orkade inte med att jag skulle yppa ett ord till, så seg var den övningen. och jag andas felfelfelfelfel. jag drar naveln mot ryggraden i helt fel fas. kanske är pilates min grej, jag tror det, och om det kanske inte gav mest idag kan jag lova att det kommer kännas fint om tre gånger till. jag räknar med att ha instruktörens kropp och grace om ett halvår.

det var fina och nästan präktiga bekännelser, men här följer en mycket förödmjukande.
jag är en sucker för sjunde himlen. och då snackar vi serien och inte dejtingsidan. hade jag levt i min utopi hade sjunde himlen gått på tv hela dagarna och jag hade aldrig behövt lämna tvn. seventh heaven, when I see their happy faces, smiling back at me, seventh heaven, i know there's no greater feeling than the love of family, seventh heaven, ooooh, seventh heaven, mm, seventh heaven.

lite på tal om serier, jag kollar på oprah om jag slår på tvn och programmet går. igår tänkte jag att jag önskade att jag och oprah var vänner, och gayle också, men så kom jag på att jag har en bättre oprah-väninna. marty. hon är min oprah, och hon är bättre för att hon ändå är roligare och kan dra de roligaste parallellerna och hon är bra at prata med och allt. och jag tror att jag kan få med henne på en road trip om jag garanterar att vi sover på hotell. (jag har även en vän som är gayle, men om jag drar in henne i ekvationen finns det ingen plats för mig på road trippen eftersom oprah och gayle åkte själva (+filmteam), så därför lämnar jag bee utanför den här gången.)

nog för idag.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag älskar dej!

Postat av: puckolie

Vi är många nu som skrivit på listan om att ni ska skaffa internet omgående!!!
Pusssssssssss.

2007-08-23 @ 16:25:57
URL: http://puckolie.blogg.se
Postat av: Anonym

hur många procent bilar kan ett land ha som mest?

2007-08-23 @ 20:51:55
Postat av: Liv

oj, vad duktig du är med motionerandet! jag är nästan kry nu så om du inte är tokrödd för liite bacillusker så skulle vi kanske kunna ta en dejt på söndag? :)

2007-08-24 @ 10:29:50
Postat av: marty

åh analie. jag har stora planer för vår kväll i morgon. 8)

2007-08-24 @ 20:02:18
Postat av: Pappelipaps

Nu sätter Hilda sig på vänster sida om mig, lika fint som Saga gör. Det var ett bra inlärnimgstips du gav mig. Med godis funkar allt.

2007-08-25 @ 15:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback