inställd och omställd

jag har fasat för det inställda i några dagar, varit rädd för infektion som skulle förstöra julen. ingen risk nu dock, eftersom tiden jag var inbokad på idag blev flyttad. visdomstand nummer två kommer dras den elfte januari. om exakt en månad. exakt en dag efter min födelsedag. hon som ringde föreslog först den sjunde, varvid jag frågade med min snällaste röst om vi kunde ta det efter min födelsedag. det gick bra, sa hon. inga problem alls. så min lodrättväxande tand får vara med en jul till. och en nyårsafton till. den får till och med fira födelsedagen med mig en sista gång. det gör mig ingenting! 

dagen blir något omplanerad nu. jag kan till exempel vara med på pysselkvällen ikväll. jag kan ägna mig åt studier hela dagen. jag kan laga middag. 
ser man framåt veckan kan jag konstatera att jag inte behöver leva på piller och nyponsoppa. och jag får sova gott om nätterna. och jag kan hitta på saker. 

jag och marty var ju och simmade igår. det var lagt till måndagen för att det skulle kunna bli av den här veckan (inget hit att simma med post-dragen-visdomstand-smärta...). naturligtvis gjorde det mig inget, eftersom måndagarkvällar hittills har varit utan inbokad aktivitet. igår sa vi lite preliminärt att måndagar faktiskt kan bli en sim-dag.
vi valde iksu igår.  värt de extra fem kronorna! superfräscht där, med ingen musik i simhallen, bredare motionssimbana och svalare vatten än på haga, bubbelpool, fräsch bastu och rena omklädningsrum/duschrum. dit kommer vi fortsätta gå. promenerade dit, simmade lite drygt en kilometer och gick hem. nog kan jag säga att jag fick motionerat mig till över 10 000 steg igår! (en minuts simmande i normaltempo motsvarar 212 steg och vi simmade i 40 minuter.)

frulle härnäst. ska smaka på brödet jag bakade igår. det doftade gott som tusan! hoppas även att det smakar bra :)

Kommentarer
Postat av: Annie

Det blir ju skönt att ha julen med tanden iallafall. Speciellt eftersom det är bra att ha många tänder om man ska äta mycket mat ;)
Jag simmar varje vecka iallafall två ggr, om man bastar o så är det ju alltid extra trevligt. Vi har en jätteskön rehab bassäng också. Så då får man förena nyttan med att simma med nöjjet av att slappna av i den efteråt. Det är guld värt tycker jag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback