jag stjäl av martina haag

jag snor ett upplägg till blogginlägg. hejhå, här kommer det då! (laddar inför julklappsrim)

Jag heter annelie och kallas älskling, lufsan, annelufs
Stjärntecken: snygg och rolig. vet inte vilket jag ska välja. kanske smart, rentav?
Jag kommer från bua och bor nu i umeå tillsammans med albin och saga
Jag har/vill ha två eller tre barn som heter/ska heta kerstin, sture och ylva (kanske ylva-li) eller albert
Husdjur jag har: en tax som heter saga.
Jag jobbar som: ingenting. jag är student.
På fritiden brukar jag: gå ut och gå med hunden, men skulle även vilja njuta av att läsa böcker.
För att stilla mitt dåliga samvete: gör jag andra saker och intalar mig själv att de är viktigare att göra. har jag sårat någon på något vis och mår dåligt över det brukar jag höra av mig och be om ursäkt.  
Jag har slutat: bädda sängen varje dag
och börjat: använda diskmaskin nästan dagligen.
Om fem år tror jag att jag: har jobb och kanske inte tusen år kvar tills jag är med och bildar en famlj. jag tänker att jag är väldigt lycklig och inte alls ålderskrisig.
Om jag vann fem miljoner skulle jag: köpa hus, betala skulder, köpa albin hans drömbil, handla kläder, dela med mig och resa.
Jag skulle vilja vara bäst i världen på: att läsa fort och förstå innehållet.
Jag hade velat uppfinna: blixtlåset
Ett pinsamt minne: "förlåt".
Jag blir glad av: min vardag bland annat.
Jag blir förbannad om: saker krånglar. då får jag en pinsamt kort stubin.
Jag samlar på: fina inredningsdetaljer från svunna tider.
Saker jag är stolt över: saga, att jag faktiskt är ganska bra på att baka och laga mat.
Yrken jag kan tänka mig: utöver lärare, så gärna frisör.
Personer jag inte klarar av: småsinta egoister, människor som aldrig bryr sig och människor som är medvetet elaka.


 

FAVORIT...
... maträtt: lammet på invito
... grogg: mojito
... glass: lakritsglass
... bil: faktiskt tycker jag också att det vore himla roligt med en miata nu. 
... land: sverige
... lögn: de sa det!
... tv-serie: vet inte om det är grey's anatomy eller desperate housewives eller rentav vänner
... film: masjävlar gillar jag skarpt. den och amèlie från montmartre
... tidning: vi föräldrar. det är sant. sedan jag var 15 har jag älskat den. det är 10 år. fast jag har visserligen inte läst den på flera år nu.
... plagg: mina svarta jeans. eller min nya kappa. något av de två. eller nej. båda.  
..,.favoritbarnprogram: trasdockorna

SAMLA VUXENPOÄNG:
jobb (1p) ,visitkort (1 p), konferens (1p), bor hos föräldrarna (-2p), sambo (1p), förlovad (1p), gift (2p), skild (3p), barn (2p), villa (2p), bil (1p, kombi +1p), husvagn/båt (2p) , hund (1p), garage (1p), lån (1p), gemensam ekonomi (2p), pensionsspara (2p), storhandla (1p), ICA-kundkort (1p), rabattkupong (2p), hushållsassistent (1p), diskmaskin (1p), symaskin (1p), dubbelsäng (2p), julgran (2p), morgontofflor (1p), långkappa/frock (1p), gråa hår (1p), celluliter (1p), morgontidningen (1p), korsord (1p), välja att inte svara i telefon (2p), putsa fönster (1p), tapetsera (1p), svampplockning (1p), långfärdsskrillor (1p), parmiddagar (1p), vinprovning (1p), buggkurs (1p), partaja till gamla vinylhits (1p), whisky (1p), lättöl (2p), kaffe på maten (1p), After Eight (1p), söndagsstek (2p), viktväktarna (2p), Friskis och svettis (1p), Bingolotto (1p), allsång på Skansken (2p).

SUMMA: 26 vuxenpoäng.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det inte dags för en håruppdatering snart?? Är lite nyfiken på hur det har funkat so far

2007-12-13 @ 10:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback