till eder tjänst

från nu och fram till jul har jag tänkt att enbart hjälpa er med julklappsrim, såvida det inte händer något extraordinärt. då kan jag tänka mig att berätta om det extraordinära. jag gör inga anspråk på att skirva bra och korrekta rim, bara julklappsrim à la min familj. för att riktigt ordentligt starta rimdagarna kör jag igång med två och ett halvt idag.

okej. ska du ge bort ett spel som spelas på någon konsoll eller dator, ett spel som är lite fight- eller kriginspirerat? då funkar det här rimmet ganska bra.

händer det för lite i ditt liv?
vill du in i en annan värld ta ett kliv?
vill du bli hjälte för en dag?
välkommen in! ge allt i nästa slag! 

vill man trixa till rimmet så det blir lite längre kan man börja såhär:

kanske kommer du inte "äntligen!" utbrista
eftersom det här inte stod med på din önskelista
men jag tror att du blir glad ändå
över att denna/detta få

det var det jag räknade som ett halvt, eftersom det inte är något ordentligt julklappsrim. här kommer det andra som kan appliceras på lite allt möjligt, till exempel en filt, en film, ljus eller badskum eller något helt annat.

du får inga jeans, ingen trendig skål
ingen ny, stor tv  och ingen nätig trål
ingen mössa, inget wii
men paketet har in bonus till en * inuti.

*ex. myskväll, tjejkväll, spa-dag, picnic, etc.

Kommentarer
Postat av: Bee

du är så trixig och rimmig! I mitt nästa liv ska jag bara prata närpesiska och säga saker som "åp tordi hondan" och "torsi sandalin"

Postat av: annie

Åh vad bra, då återkommer jag när jag har köpt nåt jag behöver rim till :)

2007-12-14 @ 19:29:08
URL: http://filodi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback