tillägnat rara emma

här kommer julklappsrim till en plånbok först och sen till en läslampa.

häri vila bör decembers stora bristvara,
tänkt att innehålla trä- och metallprodukter bara.
värdehandlingar kan förvaras inuti
detta smarta och vikbara etui.


rimmet som följer innehåller ett nödrim, ni kommer se det på en sekund. men jag tycker ändå att det funkar. minns att jag utlovade rim à la min familj :)

den här makapären gör mörker till ljus;
den bidrar med frid i varje hus
då man sig själv vill förkovra
och ens darling helst vill sova.

har mottagaren ingen darling kan man ju byta ut det ordet mot hunden, katten eller någon annan varelse som kan tänkas önska sova i närheten.

någon mer som vill ha rimhjälp? skriv en kommentar om det, så ska jag göra mitt bästa för att rädda julefriden för er! :)

Kommentarer
Postat av: annie

Åh du är ju riktigt bra på det där!!

2007-12-18 @ 21:02:07
Postat av: fröken Brissman

Tack!! Mycket bra rim. Hoppas ni får en underbar jul! Kram Emma

2007-12-19 @ 09:14:19
Postat av: jörgen

skulle behöva ett rim på 8 kubik ved som jag ska ge bort.

2007-12-19 @ 16:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback