vi hade i alla fall inte tur med vädret

det är den 25 december. det är min mammas födelsedag. det är dagen efter dopparedan. det ösregnar.

pappa sover efter att ha jobbat natt. albin sover trots att han inte har jobbat natt. saga sover för att undkomma hilda. jag är alldeles klarvaken.

det var en fin julafton igår. jag var inte hungrig en sekund. inte ens lite. fick träffa m och hennes fästman. fick vara med familjen min nästan hela dagen. jag somnade inte till kalle anka. första året på fem ungefär.

och julklapparna sen. pilates-kit, en underbar tavla som em målat till mig, boken "bli herre över din hund". det och ännu fler saker. och jag blev verkligen hjärteglad för allt. tacksam så in i norden.

vi har en fin gran i år. pyntet går i guld. guldkulor, guldstrån, ljusslinga och de vita, glittriga stjärnorna från kiel. eller lübeck, jag minns inte så väl. de är från tyskland, det kan vi konstatera.

om några timmar kommer det gäster. födelsedagsfika med nybakt bröd, regnbågskaka och tårta. nu är det lugnt.

det är den 25 december. det är min mammas födelsedag. det är dagen efter dopparedan. det ösregnar. jag måste ut med hundarna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

blogga

2007-12-31 @ 10:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback