i min lya finns saker som är nya

jag hade funderingar på att skriva en strof från en snook-låt som rubrik, men det passar sig liksom inte. för jag gillar inte att formulera mig i meningar innehållande svordomar. pretto, kanske. eller religiöst. men det är okej. jag är ju religiös. fast mamma gillar inte att man säger religiös. för det låter som att det bara handlar om regler och sånt när det är så mycket mer, säger hon. och visst håller jag med henne, men jag gillar ordet religiös, så jag kan ändå kalla mig det. nåväl.
jag har en XXX fet lägenhet. så rappar de. fast XXX är egentligen ett annat ord. ååh. jag känner mig så töntig som inte skriver ut det, men grejen är den att jag VILL inte göra det. nåväl. rubriken skulle kunna vara en lam rappstrof, men tro det eller ej. den är alldeles egenpåhittad. av mig. och jag kan inte rappa. bara skriva poesi som bara enstaka människor får läsa. i'm such a dork.

jag gick till en tygaffär och köpte lite tyg att ha på väggen. jag är lite kär i 70-talet. syns det? tänker att inte bara tyget avslöjar mig, utan även
min virkade elefant. nåväl. jag vet att gardinerna varken är 50-tal eller 70-tal, men ett par av bitarna i mönstret känns lite 50 för mig. fast det är inte så uppenbart. jag vet fortfarande inte om jag tycker att de är fula, sådär eller fina. trots att jag har skrivit att jag gillar dem. jag köper nog nya om jag springer på några jag gillar bättre. och förresten. det finns lite mer filtar och kuddar i soffan nu. det är liksom mer brandgult. (brandgult är också ett fint ord. mycket finare än orange. tror jag ska börja säga brandgul varje gång jag ska beskriva färgen orange. påminn mig om jag glömmer bort mig!)

här kommer bilder.


Kommentarer
Postat av: Liv

Snyggt med en massa färg! *gillar*

2007-03-09 @ 13:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback