i'm pushing it.

jag har redan skrivit fler antal inlägg på en dag än vad som kan vara sunt för en människa. men jag råkade läsa igenom gamla inlägg, och då fastnade mina ögon på en rad som berättade om 50-kronors påslakanset från rusta som jag köpte samma dag som jag köpte alla andra nya textilier till lägenheten. jag kan berätta för er om de där påslakanseten.

de är blommiga. röda i grunden och så crèmefärgade blommor och beiga blad. väldigt fina, faktiskt. de var så fina att vi bytte till dem det första vi gjorde när vi kom hem den kvällen. på morgonen märkte jag att de hade färgat av sig lite på lakanet. det var en tisdagmorgon. jag tänkte där och då att det hade jag ju räknat med, så ingen fara.
just den tisdagen firade jag och albin ett halvår som par och jag klädde mig fin och sminkade mig innan vi for ner till invito och åt en god och härligt romantisk middag. jag orkade aldrig tvätta av mig sminket när vi kom hem, tänkte att jag skulle göra det dagen därpå.
onsdag morgon. jag går upp och tvättar bort sminket. sminket är väldigt rosa. i pannan är sminket rosa. på ögonlocken är sminket rosa. (konstigt, jag använde ju svart och mörkbrun ögonskugga.) ett par hårslingor är ljusrosa. det är inte sminket. det är påslakanseten. tittar på lakanet. det är jätterosa nu. det känns lite jobbigt ändå, för vi snackar om onsdagen som är första dagen på min praktik, vilket innebär att jag gör ett första intryck för många elever och jag hinner inte hoppa in i duschen och bli sådär blåblek som jag egentligen är. sminkar på ett nytt lager och sätter upp håret i en tofs så det rosa inte syns så mycket.
onsdag eftermiddag. tar en titt på insidan på kragen på albins jacka. det vita är rosa. hans hud har färgat av sig på jackan.
onsdag kväll. byter sängkläder.
fick tvättid på lördag förmiddag. tvättade sängkläderna. lakanen blev vita, sängkläderna mest nytvättade. jag har inte vågat byta till dem än.


Kommentarer
Postat av: marty

annelie, min ros. var är du? sitter du i trapphuset och bloggar? :D

jag såg förut när du gick ut från huset, men jag kom direkt ur duschen så jag var så gott som naken, otrevlig som jag är drog jag ner persiennen direkt. jag vill inte bjuda grannarna på för mycket..

2007-02-18 @ 20:43:57
Postat av: Hanna

Obehaligt. Jeans kan ju torrfälla, men lakan?!

Postat av: Emeliiiiiie

När ska du uppdatera din blogg??? Du har ju faktiskt något väldigt viktigt att berätta för dina bloggläsare! :-)

2007-02-21 @ 16:25:05
URL: http://softem.blogg.se
Postat av: dave

alltså.har du inget internet eller?och vad är det viktiga du ska berätta?är du med barn nu igen?

2007-02-23 @ 21:20:16
Postat av: Angelinn

Oj! Läskiga lakan! Vi ses i veckan! Kram!

2007-02-25 @ 19:25:27
URL: http://angelinn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback