hur dålig andedräkt kan hjälpa mig

jag har ett komplicerat förhållande till skräcksiar. eller, egentligen är det nog mest mina vänner som känner att jag har det. som nu till exempel, efter att ha haft ett smärre vänner-maraton, kom det en skräckis på tv som erik vill kolla på (jag tror mest att det är för att känna lite nostalgi från när hans och han var på bio och såg den) och så vill inte jag se denna gripande film.

you see, jag har inte kollat på en skräckis sedan jag var 14, såvitt jag kan minnas. för jag är så hiskerligt mörkrädd. dödsskraj alltså, och att somna i min ensamhet i ett mörkt rum blir ett stort projekt, för jag måste ha vissa ritualer och planer om utifall att jag skulle vakna av att något läskigt och slemmigt spöke närmar sig. till exempel så är det ju det där med dörren. hade jag sovit i min lägenhet hade jag ju bara låst dörren (och kollat igenom badrummet, bakom duschdraperiet, och verkligen synat varje liten vrå) men problemet är att jag inte skulle ta mig in i lägenheten eftersom det skulle innebära att jag var tvungen att gå ner i den långa, läskiga källarkorridoren först. nu är dock inte detta ett problem eftersom planen är att jag sover hos albin inatt.

nåväl. vi var vid dörren innan jag kom av mig på min egen lägenhet. jo, ska rumsdörren vara låst eller upplåst? låst är jag ju säker för inkräktare, men tänk om det börjar brinna och jag ligger och sover. nej, då får hellre inkräktarna ta sig in bäst de vill. och sen, ska jag sova med ryggen mot dörren eller inte. ligger jag vänd mot väggen behöver jag aldrig se inkräktaren innan denne dräper mig. å andra sidan, gör jag inte det kanske jag kan fly undan.

jag tror bestämt att lösningen kom till mig i en brilljant tanke nu! jag låter bli att borsta tänderna ikväll!! det är nämligen så att jag i så fall hoppas på att få ett par timmars sömn, för efter ett par timmars sömn räcker det att jag andas med öppen mun för att alla inkräktare ska fly fältet. ni förstår, odören då påminner nämligen mer om fladdermusbajs än en ung snärtas friska andedräkt. (det är därför jag bara vill pussas med stängd mun på morgonen, albin, för att bespara dig detta lidande.)

trots denna stinkande lösning kommer jag ändå inte titta på skräckisen på tv. men jag kommer nog strunta i att borsta tänderna. men det är inte för att jag kommer vara rädd, utan för att jag är obotligt lat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback