i år vägrar jag mitt sedvanliga paragraf-rytteri

you see, egentligen, om man ska vara noga (petnoga) så är jag inte tjugofem år än. inte förrän fem i två i eftermiddag. men det skiter jag i nu. för det är ju fortfarande den tionde januari! och det heter födelsedag, inte födelseögonblick. stackars alla dem som gillar att fylla år men är födda typ tjugo i midnatt om det hade varit ögonblicket som räknades.

jag är alltså tjugofem år numer. vuxen, som therese uttryckte det. som den del av det infantila samhället jag är ogillar jag att bli kallad vuxen, om jag inte hinner tänka efter vad jag känner, och jag skulle säkerligen säga att jag bara var vuxen till åldern, inte till sättet. men det är jag! för jag betalar en hyra, flera räkningar, jag storhandlar mat på ica maxi och jag är relativt självgående. det var jag inte lika mycket för fem år sedan. och egentligen är det faktiskt något fint att vara vuxen, för det betyder ju att man klarar sig och att man kan ta ansvar för sitt liv.

väcktes alldeles jättemysigt av att albin kom in och sjöng för mig och jag fick frukost på sängen och det var bara levande ljus som lyste upp rummet. när han hade farit till jobbet och jag just hade startat datorn ringde mor och far och sjöng väldigt vackert för mig. sen har jag fått sms- och msngratulationer och allt. jag känner mig... sedd, är nog ordet. i detta jantelagens land känns det nästan lite fult att känna så, och ännu fulare att skriva det, men det orkar jag inte bry mig om. jag känner mig både sedd och älskad, och det gör mig väldigt glad.

mer kärlek åt mänskligheten!

Kommentarer
Postat av: Emma Brissman

Hej Annelie!
Grattis på födelsedagen!
Hoppas allt är bra med dig.

Kram Emma

2007-01-10 @ 12:56:15
Postat av: broder bäst

underbara du....hoppas du hade en go dag!!
hanna träffar ju dig snart - då blir det ju presenter!!
kram

2007-01-11 @ 09:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback