i björksele med vänner

simons föräldrar har ett hus i björksele som vi fick låna för helgen (tackar och niger det allra finaste jag kan), så vi for dit i fredags och hem igår. det var vanliga gänget och helgen gick ut på att skotra. fast angelinn och jag fick låta bli. det var alltså ganska könsindelat på så vis att kvinnorna var hemma och männen ute och körde skoter, men det gjorde ingenting.

nåväl. det tycks kanske vara lite överdrivet att säga män om de 21 och 22-åringar som var med, men jag vågar nog påstå att de genomgick den ritual som tog dem från att vara killar till män. see, på söndagen när vi vaknade runt nio-tiden, då var det -32 grader. det lät först lite tveksamt om det verkligen skulle bli en skotertur i den kylan, men de bestämde sig för att när det var -29, då skulle de fara, och -29 blev det ganska snart. så de tog sig iväg, och blev borta två och en halv timma. vad de inte vet är att det blev kallare under tiden de var borta, men inte kallare än -32. det är för övrigt det kallaste jag har varit med om, såvitt jag vet.

happ, happ. här kommer lite bilder från helgen. flera av dem är från promenaden jag, angelinn och emanuel tog i lördags.





Kommentarer
Postat av: puckolie

Frid syster.

här är allt bra. är mellan 2 jobb nu, bokstavligt talat. inte figurativt. har fått erbjudande om att börja jobba på en "köttfabrik". 3 skift.
mitt makrell-burks-packa-jobb tar troligtvlis slut efter denna veckan. ska bara jobba tis-tors. så det är en lite förväntansfull stämning! enda tråkiga är att det nya jobbet ligger i Sarpsborg, 1.6 mil härifrån :-(

Postat av: Frida

Vilka härligt vintriga bilder! :)

2007-01-29 @ 13:32:51
URL: http://frilin.blogg.se
Postat av: martina

åh så mysigt ni ser ut att ha det. :)

2007-01-29 @ 15:47:36
Postat av: elin

hej! har du tagit bort tejpen än? hur blev resultatet? nöjd?! :)

2007-01-29 @ 18:36:16
URL: http://goldlock.blogg.se
Postat av: annelie

elin: nej, inte än. på torsdag sker det! det ska bli väldigt spännande att se. insåg dock igår att tejpen liksom sjönk ihop lite när jag la mig, vilket innebär att svullnaden har lagt sig. blir en riktig rysare innan tejpen är av alltså. jag vill så gärna se hur det blir!!

2007-01-29 @ 20:04:38
URL: http://annelufs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback