om hur man ordnar sinnesro

jag är inget skilsmässobarn, men lever ändå under varannan vecka-principen. denna varannan vecka är det boende hos albin som gäller. förra hos-mig-veckan varade närmare tre veckor, så jag gissar att denna veckan kan få fler dagar än almanackan visar.

nåväl. vi har liksom haft en skräckblandad förtjusning över att bo här. see, här finns både tvättmaskin och diskmaskin, ett riktigt kök, tv, en stor soffa och det är liksom ett inrett hem. men så kom man in till hans rum och då ville man vända och springa det fortaste man kan till mariehem igen. kaoset kan struktureras upp här men aldrig helt förklaras. jag ska ändå försöka.

i rummet finns följande möbler:
1 säng
1 lagerhylla (fast det heter visst något annat när den ser ut som den gör)
2 garderober
2 pallar, varav en är en fotpall
1 byrå
1 databord
1 stol till databordet

den där lagerhyllan var belamrad med en massa banankartonger (högst personligt, right?), två sovsäckar och övrigt småplåtter som allt tids nog skulle någon annanstans. databordet var en allmän pappersdump där annat "som man inte vet vart man ska göra av" hamnat. byrån likaså, kan man väl säga. den ena pallen blev the place för sängkläder som egentligen skulle flyttas 40 cm till, till en låda i byrån. golvet var fullt av väskor, hundtäcken (fast det inte ens bor en hund här), skor, min packning (som absolut inte var så prydlig som jag kräver att albins ska vara när vi är hemma hos mig). det var verkligen kaos, och man iddes inte dammsuga, för man kom ändå inte åt allt.

igår tog vi tjuren i hornen, och klockan 18.00 började vi kånka ut alla lådor och sortera, slänga och spara, organisera till nya lådor tills vardagsrummet var en enda röra. det tog skitlång tid!! när klockan var halv11 hade vi gått igenom alla lådor, dammtorkat prylar och möbler, dammsugit både lister och golv och bytt plats på byrån och lagerhyllan och fyllt lagerhyllan med böcker och sånt som ser fint ut.

kom i säng vid 12-tiden, egentligen trött men så upprymd över att det var sån skillnad att jag inte alls kunde sova. låg och tittade runt i rummet  i stället, och liksom bara suckade av lycka. sinnesro, kamrater, sinnesro.


Kommentarer
Postat av: elin

hej! kul att träffas på annandagen! :) vart länge sedan! din dialekt får mig fortfarande att le! ;D puss puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback