på semester

från nu och tre veckor framåt kommer min blogg vara vår resedagbok och jag lovar dyrt och heligt att, så ofta jag kan, uppdatera den.
planen: att i en förlängd dodge van ombyggd till husbil bila runt i östra delarna av europa med kroatien som det mest "södra" målet. vi alla har olika små mål med resan. albins är att hitta en salladsslunga, mitt att bli brun samt att hitta en lämplig födelsedagspresent till astrid, och gärna något till andreas och pappa också. mitt och linneas är att undvika krigsmonument som albin och david vill dra med oss på, och att smita iväg och shoppa eller hitta på annat trevligt.

hittills har vi kommit till bua, strax norr om varberg. här bor mina föräldrar och vi planerar att våldgästa här ett par dagar. men strunt samma, jag vill börja från början.

i lördags tog vi förmiddagen till att packa in våra grejer i vanen för att på eftermiddagen och kvällen infinna oss på bröllop. jag, albin och linnea var på ett och david på ett annat. efter bröllopet for vi hemåt och plockade i ordning det sista och sen gick vi och la oss och sov. vid två ringde linnea och berättade att david hade kommit hem och att de var på väg till oss. upp och hoppa och iväg. saga undrade vad som stod på, men följde med helt frivilligt. alla utom jag körde under sträckan som tog oss dit vi är nu, och lunch stod davids syster och svåger för. det var gott och vi tackar och bugar det finaste vi kan.
20.30 hoppade vi ur vanen, äntligen (känner jag, så klart) i bua. där vankades det mer god mat och vi fick träffa inte bara mor och far, utan också min syster em, broder daniel och hans hanna. riktigt nice! halv12 hoppade vi i säng, ganska trötta.

i nuläget är de andra tre flitiga ute och fixar mer med vanen medan jag fixar en uppdatering. när pappa kommer hem från att ha stämt ett piano blir det lunch och sen i eftermiddag ska vi på eftermiddagskaffe till farmor och farfar. aah. feels good to be home!

nedan följer bildbevis på att:
1. vi var på sandra och samuels vigsel.
2. albin och jag var med även på festen (vilket iofs även linnea var, men inget bildbevis i nuläget)
3. linnea sov i vanen
4. albin definitivt sov i vanen

   

Kommentarer
Postat av: Bee

Hahahaha.. jag dör! Vad söt Albin är! Hur trivs Saga med sina taxiga vänner?

Postat av: puckolie

Va tusan! Vi befinner oss i samma land och i samma landskap. Jag tror minsann jag ska ta och ringa dej med detsamma.

2007-07-09 @ 14:24:11
URL: http://puckolie.blogg.se
Postat av: Kristina o Stefan

Kul att ni äntligen är på väg efter allt byggande! Och vanen verkar ju ha funkat till Varberg (?)
Hoppas verkligen att ni alla når era mål, och skulle Albin hitta sin salladsslunga så kan han gärna få köpa en åt oss oxå :)

2007-07-09 @ 14:39:21
Postat av: Daniel

Albin kan ju stanna hemma å handla på tradera istället... Man behöver inte åka så långt... http://www.tradera.com/SE_HIT_Salladsslunga_knappt_anvand_-auktion-45050942

2007-07-09 @ 16:52:31
Postat av: Liv

Nä vad häftigt! Vad kul att få "resa med" :)

2007-07-09 @ 22:39:16
URL: http://www.supergirl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback