äter man gräs spyr man

det är åtminstone sagas erfarenhet vid det här laget. på husses föräldrars matta, dessutom. ingen fara dock, freddie var snabbt framme med trasan och rektorn fortsatte vara förälskad i henne.

jobbade över igår för första gången i mitt liv, alltså jobba över mer än en kvart eller så. en och en halv timma extra spenderade jag på jobbet, och ändå blev jag inte helt klar. surt, men det var oerhört skönt att komma hem. albin lagade mat (sketagod spagetti-och-köttfärssås) och sen for han till haga och fixade inför flytten. själv bakade jag muffins varav några jag ämnade ge till marty. så blev det, så det var där jag spenderade senkvällen. vi pratade möhippor, om att de alltid är sådär mesiga och aldrig får kosta något medan svensexor minsann gärna får kännas i plånboken. vi kom fram till att:
1. marty vill vara dyngrak på sin möhippa, men att den helst inte är dagen före bröllopet, vilket hade varit fallet gällande hennes mors möhippa. modern fick ta sig en återställare på den stora dagen för att fixa ceremonin. när marty berättade det skrattade jag så jag höll på att kissa ner mig. som väl är gjorde jag aldrig det.
2. jag vill spela lazerdome på min möhippa. när jag sa det till albin föreslog han paintball istället, men eftersom det för ganska ont sa jag tack, men nej tack. albin gillar smärta. det är därför han väljer att skjuta sig med en soft air gun i foten, "bara för att veta hur det känns". han har även skjutit sig i nacken. han är inte klok.
3. ingen av oss vill ha möhippan i form av en spa-dag.
4. vi vill helst inte vara utklädda till crazy sporty girls.
5. vi vill inte få paket som vi ska gissa vem varje paket är ifrån och gissa  utifrån karaktären på innehållet i paketet som ska ha något med varje enskild vänskap att göra.
6. vi vill inte ha pyjamasparty.
7. vi vill inte ha ett mysigt "tjejsnack" på möhippan.

nog om det. nu ska jag till affärn.
adios, amöbor!

Kommentarer
Postat av: puckolie

Får jag anordna din möhippa då?
;-)
Innan du svarar....är det okej att förnedras på sin möhippa, föresten?

Postat av: Bee

Puckolie och Annelufs: Jag tror visst att jag har blivit lovad äran som möhippeanordnare! Jag ska ha headset och avcheckningslista som alla de dära coola bröllopsfixarna har. Också ska vi bara vara på spa och öppna presenter, precis som hon vill :P

2007-06-12 @ 17:26:24
URL: http://SandraBee.blogg.se
Postat av: Linnea


och det mest fantasifulla man kan göra är ju att klä ut bruden och sedan hänga en skylt runt halsen "kramar 5 kr" därefter får hon gå runt på stan och leta offer! Hoppas mina vänner har mer fantasi än så. Kramar

2007-06-14 @ 14:59:41
URL: http://linneaosd.blogg.se
Postat av: Liv

haha, hysteriskt! :P jag hade ingen möhippa (det blev aldrig av) men man kan låtsas att nästa utgång är en? så man får toka till det lite sådär.. :9

2007-06-15 @ 09:30:34
URL: http://www.supergirl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback