jag får mina il

klockan är 18.23, det är den 30e juni och jag sitter på balkongen och dricker... julmust! albin kom hem med en back någon gång i februari, hade köpt hem "för det var så billigt". det finns tre drickor kvar nu. jag tror det säger en del om vår läskkonsumtion.

jo, om mina il. det jag tänker på här och nu är tre olika saker: blogg, uppackning och bak.

blogg: jag skrev så mycket roligare saker innan. jag vet inte om det handlar om att jag har berättat färdigt allt det jag har i ryggsäcken som kan underhålla eller om jag helt enkelt har gått och blivit tråkig. (det andra förutsätter lite det första, eftersom det i så fall inte skulle ha hänt något roligt nog att berätta de senaste sex månaderna.) jag gör mitt bästa för att återfå inspirationen.

uppackning: idag har jag lyft ett finger, och det lillfingret, då jag ställde en låda på golvet, öppnade den och tog upp mitt cd-case. sen har jag inte gjort mer. igår var jag superflitig och fejade till två på natten. jag vet fortfarande inte om det handlar om att jag i grunden skulle kunna vara lite mani-inspirerad eller om jag bara blir less. egentligen tror jag inte på något av alternativen, utan att det handlar om prioritering. på nästa punkt tror jag att ni kommer förstå hur jag menar.

bak: jag har bakat frallor och chocolate chip cookies (ungefär 75 stycken, fastän att det står att det ska bli runt 40. receptet ljuger.) jag har till och med diskat undan efter mig. det ser ut som det gjorde i morse och i morse såg det exemplariskt ut i köket. grejen är den att senast jag bakade något med jäst i var det december 2006 och då var det lussekatter som var aktuella. det var alltså ett tag sedan, och det är jag lite ledsen över, men också oerhört förstående. see, i den lilla lilla etta vi bodde i innan med endast ett frysfack till frys var det inte lönt att baka så mycket. eftersom jag gillar att baka har jag längtat efter ett stort kök, och nu har jag det. jag har även längtat efter en frys som rymmer mer än två paket fiskpinnar och en påse kyckling. det har jag nu, det med. en helfrys, till och med. den ekar lite tomt än, men jag jobbar på det.
dock måste man hamna i the mood. the mood infinner sig oftast när det är mulet och lite småkyligt ute. hösten är med andra ord en bra tid för att komma till oss på fika eller kvällsmat. idag bakade jag inte för att en inre röst manade mig att göra det, utan för att jag är så vansinnigt less på lingongrova. jag ska inte äta köpebröd på länge efter det här. det lovar jag.

il over.

Kommentarer
Postat av: therese

Julmust är ju underbart -- fast inte i juni va?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback