mot ny adress

nu änterligen är flytten avklarad! jag har stressat ner nu, tagit ett bad och röjt bland banankartonger (till leda). flera sköna vänner hjälpte till och själva transporten av prylarna gick faktiskt ganska smärtfritt! jag har helt lämnat gamla lägenheten och känner nästan lugnet.

när vi har berättat att vi ska flytta till tomtebo har alla sagt att "åh, där är det ju så fint!". igår när vi gick kvällsprommisen med hundarna insåg jag varför. vi har ungefär 150 meter till skogen, och 150 meter in i skogen ligger nydalasjön och längs den finns flera små "stenbryggor". jag började nästan gråta, så fint det var! och i morse när jag vaknade kände jag lyckan när jag insåg vart det var jag vaknade, flyttkaos till trots. och jo. igår körde vi igång diskmaskinen för första (och andra) gången. det är så mycket som är lycka i nuläget, vet inte vad jag ska berätta om.

jobbet knallar på och det känns helt okej. men jag ska erkänna att jag inte kände mig som en liten nyponros när klockan ringde 06.00 i morse. vi kom i säng vid 01.00 igår. ja, ni fattar icke-ekvationen. nåväl. bra går det ändå. nu ska jag gå och värma min delikata pan pizza.

mamma, pappa, hela familjen, alla vänner i södern, ni måste komma och hälsa på! vi bor i ett slott!

Kommentarer
Postat av: therese

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, hon är tillbaka!!! Låter som ni har fått det riktigt nice!! KRAAAMM

2007-06-27 @ 12:41:20
Postat av: puckolie

Grattis till flytten! Och grattis till alla oss som äntligen kanske kan få lite kontinutet i bloggandet ;-)
puss och kram!

Postat av: Frida

Välkommen till Tomtebo! Får se till att komma över och se hur ni har det. Och ni får gärna titta in också :)

2007-06-27 @ 17:54:39
URL: http://frilin.blogg.se
Postat av: Bee

Jag älskar att vi är grannar! Och ja, visst är promenaden kring sjön underbar. förlåt för att jag bangade idag. ska faktiskt gå och lägga mig NU. jag är trasig. I'll talk to you tomöra!

2007-06-27 @ 19:50:45
URL: http://SandraBee.blogg.se
Postat av: mammalena

Skulle komma på kvällsmat med detsamma om det bara inte varit 110 mil emellan oss........ses snart. Kram

2007-06-27 @ 21:46:36
Postat av: Liv

Grattis grattis till nya lägenheten!! Vad skönt att höra att det gått så smidigt och bra :) Tomtebo ligger ju nära oss...nu måste vi ses snart igen tycker jag :D

2007-06-27 @ 22:46:26
URL: http://www.supergirl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback