jag har blivit min mamma

jag är i väntans tider, på så vis att jag väntar på att mina 348 foton ska dimpa ner i min brevlåda, framkallade och fina. jag har köpt två mörkblå fotoalbum som bara väntar på att bli ett tryggt hem åt de där fotografierna. fotografierna som förresten sträcker sig från hösten 2005 till januari 2007. inte klokt, men kul att äntligen få hålla i dem. äääääntligen. ääääääääääntligen. så mycket har jag längtat efter det. äääääänt.... nej, nu får det vara nog. 330 kronor betalar jag för alla bilderna och frakten. det är inte blodigt någonstans.

nu till hur jag har blivit min mamma. först måste jag ta med er till en lördagkäll när jag var 16 år ungefär. vi skulle ha ff, jag och min syster, och tänkte ta hem kompisgänget för en helcrazy kväll (allt var helcrazy då, trodde vi, men vi alla har insett på senare tid att det var allt annat än helcrazy. vi var som alla andra 16-åringar. tänk om vi hade insett det där och då... vilket identitetskris vi hade fått genomgå!). nåväl. sent omsider kom vi på att skafferiet hade föga att erbjuda vad gällde snacks och annat. när vi kläckte det för mor sa hon "men vi har ju popcorn och bananer!". vi ratade henne och än idag är det något vi skämtar om när vi pratar om vad vi ska bjuda på när det kommer hem folk till oss. (alltså, vi bor ju hemifrån och allt, men om vi ska ha någon form av bjudning pratar jag och syrrelisyrr om vad vi ska bjuda på, och då kommer förslaget popcorn och bananer upp.)
så till present time. igår var hilda och linnea här och vi spelade bönspelet. jag ville fixa lite tilltugg, och alldeles för sent insåg jag att jag hade fixat fram.... popcorn och bananer! utan att skämmas till råga på allt. nåväl. utan att skämmas fram tills dess att jag insett vad jag faktiskt hade åstadkommit. nu känns det desto värre.
hello mom. i'm you.

Kommentarer
Postat av: Erik

hihi... så hur kändes det när du insåg detta!?! Gillar sista meningen. Så hur är allt med dig? Skönt att det är helg? Hoppas vi hinnter träffas något. Kram

Postat av: Hanna

Visst är det härligt att känna att man är vuxen nog att tycka att bananer utgör snacks. Tycker överlag att klassiska snacks blir mer och mer överskattat ju mer åren går...

2007-03-09 @ 10:58:22
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Liv

Men bananchips då? Snacks och banan i ett. :P

2007-03-09 @ 13:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback