jag skolkar från solen

det är ljuvligt med vårsol, det är det verkligen, och de senaste dagarna har jag promenerat mer än på väldigt länge. dock finns det en framsida och en baksida på allt. baksidan med vårsolen är att jag inser att jag är sådär död-blek. som om rigor mortis borde ha infunnit sig för länge sedan. så för att ordna med alltihop och inte vara så blek mer tänkte jag att jag skulle sitta på ballis och luncha. sagt och gjort, värma mat och ut på balkongen. men tusan vad det blåste på tredje våning! jag åt ungefär fyra tuggor och sen gick jag in igen och åt färdigt. med solen i ryggen och ett fönster mellan vårt solsystems största stjärna och mig. det värmde bra!

men jag har varit ute idag. ute och gått en massa. hela vägen från mariehem till haga. för det är ju så fint väder. hur som helst, så mellan mariehem och haga ligger mariedal och på mariedal, där ligger affären djurmagasinet. jag älskar den affären. och särskilt mycket älskar jag den nu, eftersom allt vi kan tänkas behöva till vårt lurviga tillskott finns där. jag hade planer på att gå in dit och köpa en kloklippare eftersom albin stängerligen förbjöd mig att köpa koppel och matskålar och godis och annat som gör det trivsamt för en hund att leva med oss. han ville nämligen också vara med. (kan meddela att det förresten känns lite som att det är en bebis vi väntar på, för saker och ting ska prövas ut och det ska vara snygga färger och praktiskt ska det vara. vi pratar om uppfostran i princip varje dag. men det är ingen bebis. det är en hund. en alldeles lurvig och efterlängtad saga.) men jag gick på djurmagasinet och väl där kollade jag om det var okej att jag köpte något litet bara. jaja, fick jag till svar. så jag köpte faktiskt en kloklippare och ett sånt där ben i fint garn, ganska massivt och med rejäla knutar i varje ände så att man kan ha dragkamp lite med jycken. mer än så köpte jag inte. men jag spanade och spanade. jag måste nog ta med albin dit i veckan, längre än så orkar jag inte vänta med alla förberedelser. sen är det bara kvar att krysta, eller jag menar åka söderöver och hämta hem skralten.

lite lila kryptoniter skulle inte sitta fel nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback