lilla huset med prärien

igår krånglade albins internet en massa, men jag skrev ett fint inlägg i hopp om att det skulle fungera ändå. dessvärre ville det sig inte riktigt, så en uppdatering om de senaste dagarna kommer här.

sitter på jobbet och snyltar på internet innan jag ska iväg till universitetet. är inte så värst sugen på föreläsning, men för tusan. när jag ändå är på universitetsområdet känns det löjligt att inte gå dit. det gjorde det dock inte i torsdags och fredags. då struntade jag i alla måsten och stannade hemma och hade det bra. oförskämt bra. fast i ärlighetens namn är jag less på att vara hemma också. bara städastädastäda om man vill ha det trivsamt. lyckligtvis är det ungefär en månad och 19 dagar tills vi flyttar in i den där finfina lägenheten. mm.

var på haga en sväng igår och grillade, albin och jag (ovissa om att det var vår dag, 9 månader, fast vi är inte så brydda om det heller). hade marinerat fläskfilé dagen innan och det och en strategisk grillning gjorde det till det möraste och godaste kött jag någonsin ätit. jajks, jag ska bli planerande och alltid fixa marinad dagen innan. marinad och kött att marinera. det brukar liksom alltid skita sig när man kommer till det där med kött. för hur ofta planerar jag grillning en dag i förväg? en gång av tio kanske. men det ska det bli ändring på. planera.

saga har varit på playdate med elvis och de sprang och sprang i 45 minuter. sen la sig saga för att sova och vägrade stiga upp förrän albin skulle iväg och grilla med några kompisar. då var hon mer alert igen. hon kan "ligg" nu, om jag inte har berättat det. bee lärde henne det, och på grund av det är jag skyldig henne ett biobesök. vad sägs, fröken? film och dag?

jag har mest hängt med marty i helgen. ätit gott, pysslat, kollat på film och inrett en lekstuga vart hon jobbar. och jag har gjort den elakaste felsägning man bara kan. för ett tag sedan köpte marty en klänning och hennes kombo kommenterade den med ett "aah. du ser ut som lilla huset på prärien!" marty tackar för kommentaren, men lovis tycker inte att ett tack var lämpligt, då hon faktiskt menade att marty såg ut som lilla huset på prärien. det blev otroligt roligt. så i lördags organiserade marty sina klänningar på alldeles nyinköpta galgar och lilla-huset-på-prärien-klänningen kom på tal. och när jag skulle berätta att katten lekte med just den klänningen råkade jag benämna den som lilla huset med prärien. och vi som inte trodde att man kunde säga det värre än lovisa...

nä. nu måste jag kila och byta om om jag ska hinna i tid.

adios.

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Nu har vi en NY Omröstning uppe på TheGuide :-)

Se vilken TV-serie som vann förra veckan!

Postat av: Igor

Det kan man aldrig veta.

2007-05-07 @ 16:01:35
URL: http://www.day-spa-weekend.com/day_spa/
Postat av: Emelie

Wow. Sjukt bra felsägning! :-)
Mac-datorer har en ganska orginell sak. Vi brukar kalla det för badboll. Det låter egentligen ganska trivsamt, somrigt och så! Men det är absolut inte vad det är... En badboll innebär att datorn hänger sig och är på väg att krascha. Kanske inte så långt, men att den hänger sig lite smått. Och det har varit väldigt många badbollar idag. Så det ska bli skönt att gå hem om en halvtimme och släppa lite av irritationen som kommit över mig idag. En joggingtur i påskbergsskogen tror ja skulle göra susen. Sen lite Prison Break. Dom jag inte tog inatt ;-) Kärlek

2007-05-07 @ 16:36:14
URL: http://softem.blogg.se
Postat av: Bee

okej, nu har jag kommit på en film, men inte en dag. men det är ju inte lika viktigt, för det kan vi komma på tillsammans! Jag vill se "Freedom writers" med patrick dempsey. är inte det din greys anatomy-hunk? jag tror den är lagom pretentiös och kan få oss att gråta. vad tror du?

2007-05-20 @ 22:48:48
URL: http://Sandrabee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback