party hos marty

sitter i martys alldeles egna lägenhet. hennes fru har flyttat till kristinehamn igen, innan hon far till afrikat. men lägenheten. jag har hjälpt henne att flytta lite grann nu under helgen och jag må säga att det ändå har tagit sig ordentligt och lägenheten ser ut som ett riktigt hem, fast med rosenknoppiga väggar i det stora rummet. vi gillar inte rosenknoppar, marty och jag. rosenknoppiga väggar och border av olika slag borde bannlysas.

jag har suttit med grupparbete idag. eller jag och jag... jag och fyra fina klasskompisar. och vi är nog de mest ineffektiva flickor som moder jord frambringat, iallafall i det här sammanhanget. jag tror bestämt att det tog oss tre timmar att diskutera fem pyttiga små fall, som egentligen tog ungefär fyrtiofem minuter effeltiv tid. resten av tiden pratade vi om hagamannen och hans sambo, om hur alpina skidkillar är (inte alltid så trogna) och hur man kan se på unga människor om det kommer bli något vettigt eller ovettigt av dem. vi vet att det sistnämnda är kontroversiellt och allt annat än politiskt korrekt, men handen på hjärtat, visst är det så. är det någon som man tänker att det nog inte kommer gå så bra för i livet men det ändå gör det blir man överlycklig, men i de flesta fall kan man förutspå ganska bra hur det kommer bli. hur som helst, det gör ingenting att vi är ineffektiva, för vi har väldigt kul, och vi lär känna varandra bättre.

idag har jag gjort mitt 5,5-årliga besök hos tandläkaren. eller egentligen inte tandläkaren, utan en väldigt vänlig tandhygienist som heter ullrika. hon berättade för mig att jag har tänder att laga och tänder att dra ut. nu lät det väldigt drastiskt, insåg jag snabbt, men jag hade två hål, eller egentligen tre, men bara två som ska lagas. det tredje hålet finns i en visdomstand och den drar de ut. en annan visdomstand var helt way off, så den ska jag nog få plocka ut hos kirurgen. tack, pappa, för de gaddarna! :-P hon, ullrika, var fin och inte hårdhänt och pratade om ditten och datten så jag skulle slappna av. hon lyckades och jag betedde mig som en vuxen människa med självbehärskning. inte klokt, alltså. albin har lovat mig en överraskning, bara för att jag ens gick till tandläkaren (på grund av att jag mest har gråtit så fort jag öppnat munnen hos tandläkaren innan har jag inte varit så sugen på att gå dit de senaste fem åren). jag vet inte än vad det är, men han har sagt att jag kanske får veta runt sju idag.

jag är lite nojjig över flytten. allaredan är jag det. för allt måste klaffa och bli finfint och flyta på och vi ska flytta och flyttstäda samma dag för dagen efter far albin till borlänge med simon och är på peace and love. det låter kanske som att det ska kännas jättedrygt, men nej. jag gillar att bestämma. särskilt när det kommer till organisationen i lådor och skåp hemma. och eftersom han åker bort bestämmer jag alltalltallt! sweet.

nä, nu ska jag inte skriva mer. saga ligger vid dörren och tror att jag har glömt bort henne fastän att vi inte ens är på väg, men hon lägger sig där för säkerhets skull. jag måste få lite fart på henne.

so long, suckers.

Kommentarer
Postat av: Bee

JAAAAA! Äntligen en uppdatering! Jag vill ha mer, mer, MER!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback