hair with flair

så kommer det, sent omsider, en uppdatering gällande håret. jag har inte skrivit om håret mitt det senaste mest på grund av att det nog inte är superintressant för alla att läsa om (ja, jag väljer faktiskt ämnen till ganska stor del utifrån vad jag tror att ni helst läser.) och sen för att det har varit lite småbekymmer som jag varit tvungen att ordna lite med. gällande håret då.

sist jag skrev om min kalufs la jag även upp jämförelsebilder från dag ett till dag åtta. dag åtta var håret prima fint. sen bestämde jag mig för att prova ett annat balsam att tvätta med. gla heter det och det doftar gott! :) trots att det, enligt förpackningen, är ett lätt balsam, var det för tungt för mitt hår, och trots att jag återgick till coop x-tras balsam och sköljde med citronsaft blev det därefter för tungt för att orka locka sig som det gjorde dag åtta. givetvis fick jag lockar, men inte alls så ordentliga. håret blev mer kraftigt vågigt. fint har det ändå varit, med mer glans än innan, och även mer volym ända från roten än jag hade när jag använde root lifters och paste up spray. så oavsett hur stora eller små lockar håret har haft har jag ändå sett skillnad i hur håret har mått på just glans och volym.
dock vill jag kunna få sådär toklockigt hår igen, så jag gjorde som admin-annika på lockig.se rådde mig redan innan jag startade med metoden. hennes råd? jo, eftersom jag har ett såpass fint hår (läs: tunna hårstrån) som jag har kan jag behöva tvätta det med sista-schampo-schampot någongång emellanåt. nu har det gått tre veckor sedan jag slutade med schampo, och tänkte att det nog kan vara dags, med tanke på att håret har blivit lite halv-tungt. därmed inte sagt att det har blivit fett. absolut inte! är det det man är rädd för gällande den här metoden kan jag berätta att mitt hår håller sig fräscht lika länge som när jag tvättade med schampo.

nu sitter jag här, med en t-shirt virad runt mitt hår. schampotvätten gjorde håret supersträvt (som jag innan var van vid) så jag blandade balsam och lite honung och lät det sitta i håret ett tag, som en liten mini-hårinpackning. sprayade i lite gelebration spray från jessicurl (köpt på lockbutiken, länk till den finns på
www.lockig.se). vi får se om ett tag hur det blir. jag kan faktiskt lägga upp en bild sen.

jag skrev till en början att jag skulle satsa på metoden i två veckor, och sen om det visade sig ge bra resultat addera ytterligare två veckor. jag är, som sagt, inne på tredje veckan nu, och som det ser ut nu är jag tveksam till om jag någonsin kommer gå tillbaka till att tvätta med vanligt schampo igen. så bra tycker jag att det här funkar!

Kommentarer
Postat av: Julia Raggare

Jag tycker verkligen att detta är fascinerande! Fortsätt skriv! Ska själv prova detta hade jag tänkt ;)

2007-11-03 @ 16:56:43
Postat av: Bee

Jag ska döpa om dig till hårsektsannelie.

Postat av: Julle

Eller håroraklet..

2007-11-04 @ 17:33:30
Postat av: Liv

JAG är väldigt intresserad! Mitt hår i kasst skick just nu så jag ska nog ta och testa jag med.

2007-11-06 @ 16:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback