honung i håret

nu kommer det en uppdatering igen. jag har haft trubbel med att få fram lockarna. efter att jag tvättade med schampo kom de ju fram jättefint, men sen, allt eftersom blev det bara svårare och svårare för håret att locka sig. dock fortsätter volymen öka från rötterna, så utan styling i hårbotten har jag verkligen mer volym nu än innan med root lifters. men ändå. jag vill ha lockigt hår, med tanke på att jag har självfall. så jag vände mig till forumet och skrev om mitt bekymmer. fick flera svar och kom fram till att jag ska skippa gelét som jag använder ett tag, byta balsam som jag tvättar längderna med (ska alltså fortsätta med coop x-tra i hårbotten, men använda ett som återfuktar längderna) och göra hårinpackningar nu och då. kanske någon gång i veckan eller så. anledningen till att jag ska skippa gelét är att det kan tynga ner mitt hår lite ändå, eftersom det tyngs ner så löjligt lätt.

annika, som är site admin på
www.lockig.se, ska skicka hem ett par prover hit, så jag ska se om ett annat balsam från lockbutiken fungerar bättre på mitt hår. ska bli mycket intressant att prova!

så idag har jag än en gång tvättat med schampo (två veckor sedan nu, och mitt hår behöver troligtvis tvättas varannan-var tredje vecka med schampo med tanke på min hårtyp) och gjort en hårinpackning med gla balsam och honung. satte slutligen i lite balsam i håret efter att jag sköljt ur inpackningen och håret bara sög in det med en gång, så jag fick slänga i lite till. ploppar håret nu, så det ska bli intressant att se hur det blir när jag tar av den sen! sprayade förresten i lite av jessicurl gelebration spray innan ploppningen.

bild kommer senare.

Kommentarer
Postat av: Liv

Du har ju stenkoll bruden! Jag är impad. När jag fått längre hår (håller på och sparar ut nu) så ska jag helt klart köra lockig-metoden. Har självfall men inte så mycket. Kanske det kommer fram mycket? Vill du vara min lockig-guru då?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback