med förbundna ögon ser man inte mycket

jag väntar otåligt på kung vinter. jag vill ha snö, frost, is, stjärnklara kvällar, minusgrader, mössa, vantar, tjocksockar och allt det där. och även fast det är plusgrader idag såg jag frost på en liten grästuva. det säger i alla fall att vintern är på väg.

saga och jag har varit på långpromenad. nydala runt. det är klarblå himmel och solen skiner. och det b l å s e r. som på västkusten en riktigt blåsig dag. friskt och kallt blir det helt plötsligt då. sagas stackars öron flög upp mest hela tiden, så jag fick agera öron-nervikare. allt för att undvika trubbel med de stackars hörselgångarna.

under promenaden blev jag vän med skogen. jag har som alltid haft en otäck känsla när jag varit själv i skogen och den känslan har tagit bort det där ljuvliga med att ströva runt bland träden. idag stannade jag upp och föreställde mig skogen som lite trolsk, som en vänlig skog som välkomnar och omsluter istället för en otrygg skog som består av kala, skrala grenar där hemskheter döljer sig. och det fungerade! skogen kring nydala är inte läskig. den är fin och faktiskt lite trolsk, när man tittar in i den. observera att detta gäller skogen om dagen. mörk skog har jag ännu inte mycket till övers för. den är d ö d s l ä s k i g!

igår kom det en liten katt hit. inte en riktig, men en flicka som sa "bus eller godis!". jag hade just innan sagt till albin att vi skulle köpa hem lite ifall det kom några barn hit. alltså, vi hade inget godis hemma att ge. lyckligtvis var det en mycket snäll kattflicka som lät bli att busa.

nu är det lunch som gäller. kanske, kanske bakar jag stekpannebröd idag. kanske.

imorgon ska vi på klungan först och sen på popup. lyxfredag!

Kommentarer
Postat av: Liv

Idag snöar det! Wihooo! *studsar*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback