freaking all of us out

mamma, pappa, resten av familjen och bekantskapskretsen, jag kommer nog skrämma livet ur de flesta när jag meddelar att jag har slutat tvätta håret med schampo och börjat tvätta det med bara balsam och strunta i paste up spray och andra spray också för den delen. jag gör det och hänvisar till www.lockig.se.

varför gör jag då det här? jo, jag umgicks med en mycket god vän härom kvällen. hennes hår har haft en tendens att bli frizzy och nu när jag träffade henne var det det finaste jag någonsin har sett det, med fina toppar och hennes lockar har kommit fram mer och blivit strukturerade och distinkta. jag frågade om hon hade klippt sig, men nej. hon hade satsat på lockig.se:s trix och det övertygade mig. fast jag ska erkänna att det känns lite mycket konstigt. men grejen är den att jag har smålockigt hår och har kämpat så med att få fram lockarna med en massa dyra hårprodukter. nu får ni följa med på min resa i balsamets land och så får vi se om resultatet blir vad jag önskar. jag har sagt att jag ger det två veckor till att börja med, och ser det ut att gå i rätt riktning kommer jag addera ytterligare två veckor. verkar håret må bra och ser fint och lockigare ut kommer jag fortsätta med metoden. för att ni ska kunna avgöra om det blir bättre eller bara är samma samma kommer jag lägga upp bilder allt eftersom tiden går. bilderna som följer tog jag igår, före "sista tvätten" (med schampo). nu framöver är det bara att jämföra!
 

Kommentarer
Postat av: hon med de strukturerade och distinkta lockarna

åh, jag är så glad! vi har liksom en grej nu, det känns bra. :D

Postat av: Linnea

Men det här låter ju mycket spännande måste jag säga! Jag har exakt samma problem, om din metod fungerar ska jag absolut testa. Sköt om dig!

2007-10-15 @ 23:54:37
URL: http://linneaosd.blogg.se
Postat av: Johanna

Men åh! jag vill också! vilket shampo (utan sulfat) använde du och vilket balsam kör du på numera (utan mineraler o oljor)? Nåt att rekommendera?
Puss!

2007-10-16 @ 12:44:21
URL: http://johannorlunda.blogg.se
Postat av: marty

johanna, du SKA tvätta först med ett schmpo som innehåller sulfat, för att få bort allt som fastnat på håret. sen ska du bara tvätta med balsam, coop x-tra funkar, och eldorado. änglamarks aloe vera funkar också. men coop x-tra och eldorado är de bästa tvättbalsamen. :) man kan styla med några av wellas hårgeler och honung. titta i forumet, finns många tips på "godkända" produkter där. :D

2007-10-16 @ 12:54:55
Postat av: Julia

Kanske värt att prova? Inte för att jag har några dolda lockar att framhäva men håret blir säkert bättre kvalité? Försöker samla ut mitt hår inför balen och studenten...

2007-11-01 @ 19:50:02
URL: http://juvlia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback