so I look to my eskismo friend when I'm down

jag bryts nästan sönder i små fragment nu, på ett väldigt rörande och skört sätt, efter att ha insett min litenhet och min storhet. jag lyssnar på eskimo med damien rice. jag tror att det är mitt livs musiktips.

numer är jag en mycket stolt ägare av en mitsubishi colt '89. den är vit, liten och otroligt söt. och den går att cabba ner lite grann. man kan nämligen ta bort takluckorna. jag är kär i den. albin var iväg och köpte den åt oss. det är de facto han som har betalat den, men jag står som ägare av quite uppenbara skäl. skälet stavas f ö r s ä k r i n g. som tre år äldre och av det andra könet blir det betydligt billigare så.

sheetas, jag har låten på repeat, så jag blir lite knäsvag varje gång sången når sitt absoluta cresendo. nu till exempel.

jag har varit på ica maxi idag. idag också, faktiskt. vi var där igår mellan 21 och 22. man kan kalla ica maxi folktomt en fredag kväll mellan 21 och 22. det kan man också kalla det en lördag morgon mellan 8.15-8.45. inte så konstigt, det snarare visar på att vi har pensionärers dygnsrytm än att det är något märkligt med att världen står stilla på ica maxi från stund till stund nu och då. jag pantade burkar. burkar, flaskor och en back dricka. julmust. en back julmust var det. den har följt med från den gamla lägenheten till den nya, men om jag inte missminner mig helt fanns det ett par drickor kvar som vi slukade i slutet av juni månad. hur som helst, det har funnits returvaror att panta här i nästan fyra månader, och det var först idag det blev av. tanken har varit att vi ska ta med det när vi storhandlar, men det har hela tiden glömts bort.

jag har svårt att välja en ny låt efter mastodontsången. kanske anna ternheim funkar? jo, det blir bra.

det blev en promenad till kinabron och tillbaka, med sandra och david. i klart höstväder, dessutom. trots lite gråa moln klarnade det upp där mitt på dagen och himlen blev klarblå och solen hängde där, gul och glad, mitt på himlen. saga gillar att gå i gyttja. nej, gillar är för svagt. hon älskar det. tyvärr älskar hon inte att bada lika mycket, som, med tanke på vita mattor på golven, var ett måste efter den här promenaden.

jag tänkte på dig lite, linnea, när jag valde fröken ternheim. det var ett bra val. tack för den vackraste komplimangen någonsin.

Kommentarer
Postat av: Linnea


Det är du som ska ha tack för ditt förra inlägg, det fick mig att tänka till! Och nu måste jag ju lyssna på Eskimo också, annars tycker jag väldigt mkt om I Remember med denna härliga karl. Kramar

Postat av: puckolie

Min favorit Damien Rice låt är 9 crimes :-)

2007-10-06 @ 19:14:56
URL: http://puckolie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback