it takes a day to fall in love

but it takes years to know what love is. jag vet inte vad alla former av kärlek innebär. det är en konstig tanke, men inte desto mindre sann för det. jag vet vad det är att älska sina syskon och sina föräldrar. jag tror jag vet vad det är att älska sina vänner. jag tror också att jag har en bild av vad det är att älska en livskamrat. inte helt kravlöst, men så nära man kan komma. eller jo. kravlöst, som farmor och farfar älskar varandra. det är ta mig tusan så kravlöst  som något kan bli. men vardagen är kravfylld. kärleken kravlös men vardagen kravfylld, på grund av vad kärleken för med sig. jag ska inte klaga, jag har det fantastiskt bra. men jag har inte lärt mig kärleken på det där livslånga sättet som gamla människor har. inte undra på. jag är (i sammanhanget bara) tjugosex år.

jag vet inte hur man älskar ett barn. kanske har jag en aning, men en aning är långt ifrån vetande. none the less älskar jag. jag älskar så gott jag kan utifrån det jag erfarit. försöker lära mig att leva kärlek, men käre gud vad det är svårt. ibland är det svårt. ibland är det löjligt lätt. men jag strävar efter det där innerliga.

cheesecaken står i ugnen och jag filosoferar genom min blogg. vet inte om det är det mest intressanta för er, men what the heck? det är min blogg.

Kommentarer
Postat av: lena

det är intressant att följa dina tankar, du skriver så fint...kramar på dig=)
P:S förresten Tobias skulle VERLIGEN behöva klippas=)har du nån stund över=)

2008-04-26 @ 11:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback