jag har satt tjyveri i system

vi har inte internet än. nej, glocalnet prövar våra tålamod till bristningsgränsen och lite till. men våran granne har internet. trådlöst. och inte skyddat... ja, ni fattar vad mitt tjyveri går ut på. tills dess att vi får eget snor jag lite av grannens internet.

vet ni vad som händer om den enda tvätt man gör på tjugoen dagar är en 60-graderstvätt? jo, man straffas. man straffas genom att behöva boka tvättstugan två dagar i rad à 5 timmar per tvättpass och utnyttja varenda timme av dem. igår och idag. ändå fick jag inte tvättat det sista av albins garagekläder. det får bli nästa gång. och jag ska inte vänta i tjugoen dagar till nästa gång. men kanske tio. det är mer lagom. men för nu är allt rent. kläder, sängkläder, handdukar, mattor och duschdraperi. och jo. mina fejkcrocs också. de fick sig en omgång i den långsamma av de två maskinerna. allt rent. förutom golven här hemma, men de ryms inte i tvättmaskinerna, så de ska jag dammsuga och våttorka innan klockan åtta. klockan åtta börjar nämligen lyxfällan, och det vill jag bestämt se.

jag är glad över att ytterligare en vän med sambo har flyttat till tomtebo. de har också hund, så idag var vi ute och gick med jyckarna och pratade om livet och ditten och datten. längs en lerig solgata, kan man säga. hundarna fick hoppa raka vägen in i duschen vid hemkomst. själv fick jag kila ner till tvättstugan efter tvätt av hund. hur som helst så var den promenaden med det sällskapet dagens liljekonvalj. eller nejlika. vilket som, båda är fina. eller pelargon. jag älskar min pelargon. den är min favorit. den vårdar jag ömt, ömmast av alla mina växter som får allt bättre vård ju äldre jag blir. jag är tjugosex år gammal, inte åttiosex. kan vara svårt att avgöra om man ser till mina intressen. blommor, baka, fika, handarbeta, städa och hunden. det känns lite omvänt. jag kanske borde gilla att parta och shoppa och så i min ålder. det kanske kommer med pensionen. men jag hoppas inte det, för jag gillar verkligen mina tantiga intressen. och min pelargon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback