förlåtelse är doften violen utsöndrar på klacken som krossade den

jag pluggar. har läst den drygaste texten (hoppas jag) som mitt lilla arbete om sociologi ska handla om. jag gillar inte akademiskt språk. jag gillar det inte. det är högtravande och urjobbigt att läsa och jag tänker att det finns så många enklare sätt man hade kunnat beskriva sakerna på. men inte. mitt yrkesspråk ska hjälpa mig att förstå sådana här texter, men jag blir bara halvvägs hjälpt. jag gillar emma hambergs texter desto mer. nåväl.

i brist på annat lägger jag upp listan på middagar som gäller den här veckan och någon dag till.

mammas indiska curry (hur gott och inte currysmakande som helst.)
korv och pasta
majssoppa med bröd till (vi har bytt ut quesadillas mot små paine riche eftersom det förstnämnda inte är någon favorit här)
risotto med bacon och avocado
grillat med hemmagjord och laktosfri potatissallad
haremsgryta (prova den här!! den är riktigt, riktigt god!)
kåldolmar
potatis- och purjolökssoppa

nu ska jag läsa vidare. ajöss!

Kommentarer
Postat av: therese

Åh vad jag blev sugen på mat nu =)



Postat av: Linnea

Tack för mycket bra inspiration! Kan du inte ta bilder på maten också? :) Och den första rätten med curry, blir den inte väldigt rinnig med tanke på soppan? Kram

2008-08-28 @ 01:10:12
URL: http://linneaosd.blogg.se/
Postat av: annie

Mat är roligt, men jag har just nu en sinande inspirationskälla. Ska kika på dina recept :)

2008-08-28 @ 14:35:14
URL: http://filodi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback