ibland är listorna min räddning när fantasin tryter

A is for age: tjugosex
B is for booze of choice: öl tror jag. eller ett glas rött till maten.
C is for career: jag har sista terminens studier framför mig innan jag är gymnasielärare i engelska och religion.
D is for your dad's name: lars-inge
E is for essential items to bring to a party: ett glatt humör
F is for favourite song at the moment: dance for you med joey tempest

G is for favourite game: yatzy
H is for home town: bua och umeå.
I is for instruments you play: lite gitarr och piano. förr i världen spelade jag cello, men den färdigheten skulle jag inte direkt skriva med på mitt cv.
J is for jam or jelly you like: jag äter inte så mycket sånt, så jag har väl inga bestämda åsikter inom det området. sylt överlag går ner utan protester.
K is for kids: i wish.
L is for living arrangements: med joe, saga och abba i våran trea i umeå.
M is for mother's name: lena
N is for name of your crush: han föredrar att kallas för joe
O is for overnight hospital stays: två. när jag opererade mig förra januari.
P is for phobias: ormar och trånga utrymmen.
Q is for quotes you like: for it isn't your father, your mother or lover whose judgement upon you must pass. no, the verdict that counts the most in your life is the one staring back from the glass. långt, men ack så bra.
R is for relationship that lasted the longest: det är det jag är i nu. och som ni vet passerade vi just tvåårsstrecket.
S is for sartorial style: alltså, jeans och någon top till. oftast.
T is for time you wake up: nu när jag är ledig kliver jag upp med joe, vid halvåttasnåret. men det är rätt skönt att sova till nio och till och med tio.
U is for underwear: underst-i-högen-trullerna. rosa och svarta. bomull. assköna.
V is for vegetables you love: ganska många. bönor är goda och morötter likaså.
W is for weekend plans: flera, men inga säkra. kanske åker jag till syrran, kanske jag är här och kör bankörning. det beror lite på hur allt blir riktigt.
X is for x-rays you'vel had: en, tror jag. röntgade armbågen efter att ha ramlat och den svullnade upp rätt mycket.
Y is for yummy food you make: jag gör bara god mat. alla dagar. förutom när vi äter borta eller ute. men även då äter vi gott.
Z is for zodiac sign: stenbock

Kommentarer
Postat av: Emma

Javisst är Morden i Midsomer bra!! Jag älskar brittiska deckare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback