[lannjaur]

nu har vi hängt klart i torpet för den här gången. onsdag midnatt till måndag klockan halvfyra nånting. för att inte trötta ut er genom att berätta allt alltför genomgående tänkte jag hålla mig till en kort och koncis punktlista. jag har:

¤ varit på auktion. jag köpte ingeting, trots att joe var utropare. då menar jag inte min joe med amerikanskt uttal, utan joe med svenskt uttal. joe som är inlandets bästa auktionsutropare. min joe (med amerikanskt uttal) föll dock som en fura och förköpte sig så smått på verktyg och sånt. det var helt okej eftersom jag har...

¤ hunnit med tre vändor på nystedts klädaffär i malå som hade halva reapriset på nästan allt. jag nästintill förköpte mig, men bara på fina saker. jag köpte en finfin kjol för femtio rikstaler, en juste top för hundratrettio och en kappa som inte var på rea alls, men den var så fin att det vore ett hån mot donatella versace att inte köpa den. utöver allt detta 1. har jag köpt ett plagg till luviz som egentligen var tänkt till joe (med amerikanskt uttal) men var för liten, 2. fått mina kläder jag beställde från h&m (hämtade måndag kväll) och allt passade. lovely.

¤ plockat blåbär i två vändor. ena vändan blev det blåbärspaj av och den andra vändan har åkt i frysen och ska bli smoothies så småningom.

¤ målat med falu rödfärg. en skogskoja som är en bastu. eller som hädanefter ska användas som bastu i alla fall. hur som helst så fick den en väldigt fin färg och såg ut som ny i lördags kväll. (lördagkvällar i torpet blir sällan mer lajbans än så, men jag kräver uppriktigt sagt inte mer. det var trivsamt.)

¤ hängt med joes (med amerikanskt uttal) familj och släkt. eller åtminstone en del av den. high life. lite som i tomten är far till alla barnen, men utan intrigerna. lyckligtvis, får man väl säga.

¤ blivit arg på saga ungefär tusen gånger. lika många gånger som hon har sprungit sin kos. exakt. men sen är hon söt som socker en halvtimme senare.

det är långt ifrån allt, men det får räcka. jag orkar inte berätta så mycket mer. dessutom fullkomligt skriker kroppen efter kvällsmat och en varm dusch.

fyra arbetsdagar kvar.

Kommentarer
Postat av: Madde

Lät ju som om ni haft rätt så fullt upp ändå, fast haft roliga fulltupp saker såklart =) spännande vad det är för nått luviz fått =)

Postat av: Anonym

Glöm inte och raka armhålorna nu då.

2008-08-11 @ 22:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback