torsdagslistan

idag kändes arbetsdagen som att jag vadade omkring i sirap. trögt. trögt och fruktansvärt långsamt gick allt. till råga på det, så var a l l t slut. burar var slut, papper var slut, galler var slut, mellanväggar var slut, jag var slut och slutligen, när jag kom upp till disken, var både spånet och plasthandskarna slut. och jag blev sådär stampa-med-foten-arg. och jag stampade med foten och lät mitt allra mest irriterade åååååååÅH. så långsamt gick allt och lite fick jag gjort. fast det förstås, jag hann ju med allt jag var tvungen att hinna med.

andra saker som jag har hunnit med idag:
1. prata med bulldogsrabarber i minst fyra timmar under tiden som jag jobbade. 
2. baka muffins inför morgondagen och för att fylla vår frys. vad gäller morgondagen är det ju, som bekant, min sista arbetsdag för sommaren och då ska man bjuda på fika. det är lag på det.
3. bakat pizzabullar och ätit tre av dem till kvällsmat. de smakade mycket bra, som de bör.
4. lagat och ätit ratatouille för första gången. det var riktigt gott och lyckliga jag får äta det till lunch imorgon.
5. ätit upp godiset i godisskålen fastän att jag hade lovat mig själv att inte äta godis idag. men helt uppriktigt så glömde jag bort det när jag kom hem, var hungrig och godisskålen bara stod där.
6. fått ont i magen över att jag glömt skicka in mina csn-papper. de ska in innan veckan är slut. bestämmer jag, alltså.
7. räddat bee i hennes matlagning genom att langa kryddor genom dee som sprang mellan våra lägenheter.
8. varit euforisk över att det så snart är ledigt som gäller för min del.

Kommentarer
Postat av: Madde

ja men visst! känns kanon..



hmm? ja vad för jobb.. ja vad som helst förutom vårdjobb, är sååå less ¨på det.



Låter som om du haft en rätt hektisk dag idag. Lät gott med pizzabullar :P

Postat av: Erik

Hur länge får du vara ledig innan skolan drar igång?

Är pizzabullarna något nytt recept eller har du koll på vad du sysslar med? (såg det fanns i buffe)



Men men. Kanske kan hitta på något nån dag.

Hajk!

2008-08-14 @ 22:59:41
URL: http://fota.blogg.se/
Postat av: Anonym

allltså de va inte 4 timmsr emelei!

2008-08-15 @ 00:17:35
Postat av: Linnea

Jag blir så imponerad av din energi, dina dygn känns som minst 30 tim, du hinner med så mycket! Bra på att uppdatera din blogg är du också. Är väldigt nyfiken på receptet på din ratatouille också? Kram på dig

2008-08-15 @ 00:59:00
URL: http://linneaosd.blogg.se/
Postat av: annie

Grattis till ledighet!

2008-08-15 @ 10:09:17
URL: http://filodi.blogg.se/
Postat av: marty

hellloooo! du, det är nog ingen fara med csn, jag skickade in mitt igår. :) klemklem

2008-08-15 @ 14:58:34
URL: http://harifran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback