back on track - torsdagslistan

det är alldeles snart julafton igen. jättesnart. mindre än en vecka. och jag har inte riktigt fattat det. jag tänker att det fortfarande är ungefär en månad kvar, något som känns extremt märkligt. för det första undrar jag varför jag är klar med julklapparna redan i slutet av november och för det andra varför jag åker hem till bua så vansinnigt tidigt. men jag är klar med julklapparna i alldeles lagom tid och de dagar jag har nere på västkusten innan st. nicolaus knackar på dörren är en tid av lyx då jag kan ta tid för vänner och familj, utan att behöva stressa från en dejt till en annan. men att åka hem såhär innebär onekligen att jag sätter livet hemma i umeå på hold, något som i sin tur leder till att jag saknar min vardag och allt som den innebär. men faktiskt så jag längtar både till saker som är på g här neröver och saker som händer i norr.

lista över saker jag ser fram emot:
1. lilla bebisen som jag blir faster till. ska tydligen anlända den 5 januari.
2. att träffa annelie och martin, när de nu behagar vända hem från grannlandet.
3. den 22 december.
4. ikväll, faktiskt. för då ska jag till rydmans och träffa mina syskonbarn. och deras föräldrar, förvisso :)
5. att få gå långpromenad med linnea hemma i umeå igen.
6. att min ekonomiska situation blir stabil och inte längre en klump i magen.
7. att spendera en massa tid med min syster när jag har henne så nära som jag har nu.
8. 2009. (all i know is there's something new this year, all i know's there something new real near./hello saferide) 
9. att få slå både bee och libban i guitar hero.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback