det är julpyntat och hundpyntat och hemtrevligt och disk på diskbänken. gul vägg i alkoven och parkettgolv i vardagsrummet. och en glad och trygg och nöjd annelie och två kärlekskranka hundar.

idag är jag i robertsfors. hela arbetsveckan under arbetstid (förstås), förutom på torsdag. vikarierar. och jag vill verkligen jobba som lärare, förstår jag. om jag är så lyckligt lottad att jag någon gång får barn själv hoppas jag att de blir så fina som minst hälften av mina elever är.

till helgen får jag besök söderifrån. det är my hero/bulldogsrabarber som kommer upp. ska bli roligt! vad som också ska bli roligt är att få komma hem till bua sent på måndag kväll. (för er som noterar att jag skriver "hemma" om mina barndomstrakter vill jag påpeka att jag säger "hemma" om umeå när jag är utanför min nuvarande hemstad.) jag längtar så innerligt efter min familj och de vänner jag har bestämt mig för att träffa. jag har mycket att se fram emot! väl åter i umeå ska den gula alkov-väggen bli vit. då kommer det bli fulländat.

om bara jag kunde lära mig att äta tillräckligt.


Kommentarer
Postat av: therese a

du har glömt att säga vilken tid du har bokat in med mig!! fniss

Jag är i Sverige fram till den 22:e!!

2008-12-09 @ 16:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback