ibland sysslar jag med angiveri

en otrevlig busschaffis kom i min väg i dag, krävde att jag skulle lösa biljett för saga trots att det är en princip för hans arbetsgivare att små djur som ryms i knä åker gratis. stora hundar ska åka på barnbiljett. gissa vad saga fick åka på? vuxenbiljett. jag var så himla arg när jag kom hem, dels att han varit så fruktansvärt otrevlig mot mig och dels för att han gjorde en vacker tabbe. såhär trevlig var han mot mig efter att jag löst biljett med mitt busskort:

B: Du ska betala för hunden också.
A: Oj, det visste inte jag.
B: Det ska du göra utan att någon ska behöva påpeka det för dig.
A: Jaha. Jag har nämligen frågat om det innan och då sa de att jag inte ska betala för hunden.
B: Det är bara att göra det fortsättningsvis.

hade det nu varit så att jag faktiskt skulle betala för saga också kunde han ju sagt det på ett trevligare sätt. i stället lät han skitotrevlig. så på bees inrådan ringde jag och berättade detta för arbetsgivaren hans. ringde och han som jag pratade uppmanade mig att skicka ett e-mail, så att de kunde ta tag i det hela omgående. "busschaufförer kan vara nya och sakna kunskap, men otrevliga ska de absolut inte vara!" så sa han. vackert.

jag är så trött att jag mår illa. kommer vara i säng före 21, det kan jag garantera. mobilen kommer, som vanligt, vara avstängd. kunde inte somna igår kväll, vilket resulterade i fem timmars sömn. alldeles för lite för en 26-åring som jag. i natt ska jag ta igen det, det är så sant som det är sagt.

livet är fint, även om det inte alltid är uppenbart.


Kommentarer
Postat av: Bee

Jag säger som Grynet. Ta ingen skit! You go girl ;)

Postat av: johanna

Men! Vad har hänt med människor som beter sig på sånt vis?? Bra att du sa till, man behöver inte ta vadsomhelst av elaka typer som hatar sitt liv.

2008-02-18 @ 21:22:14
URL: http://vilsevals.papper.fi
Postat av: Madde

usch för otrevliga busschaufförer, finns alldeles för många.

2008-02-19 @ 09:36:11
URL: http://fizzycherrycola.blogg.se
Postat av: Linnea

Mycket imponerad både av dig och av arbetsgivaren! Oftast brukar dom ju försvara sina anställda.
Jag borde ha ringt till dom för någon vecka sedan när jag stod en kall eftermiddag och väntade på bussen. Står där och visar att jag vill åka med, då blinkar chauffören med helljusen, tittar på mig och åker förbi utan att stanna! Oj vad arg jag blev!
Ha det gott! Kram!

2008-02-19 @ 14:48:06
URL: http://linneaosd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback