kosta vad det kosta vill

jag var arton, min syster var sjutton, har jag för mig. vi hade en ledig dag och bestämde oss för att spendera den och våra pengar i storstaden göteborg. smidigast, om man saknar körkort, tar man sig till götet med buss från bua till varberg, sen vidare med tåget från varberg till göteborgs central. en alldeles lagom lång tur för att man ska hinna bli kissnödig igen sedan man lämnat hemmets trygga vrå. det var precis vad som hände i mitt fall där och då, och med lite fobi för offentliga toaletter höll jag mig till de offentliga som jag visste var fräscha. lyckligtvis brukade centralens toaletter vara det, så jag bestämde mig för att söka rätt på damernas. jag var på gränsen till att kissa ner mig, så jag hade inte mycket till val. innan jag sprang iväg sa jag till min syster "kosta vad det kosta vill!", med min fobi i åtanke.

jag kom fram till den nybygda längan där toaletterna var och insåg till min förfäran att de tog en femma i avgift för att få använda toaletterna. ett nytt och dumt påhitt som orsakade panik. jag var på gränsen till en mycket genant olycka som skulle runda av vår storstadsdag på ett väldigt snopet vis. jag sprang tillbaka till em, eftersom jag inte hade en femma på mig, och frågade om hon hade någon hon kunde undvara. hon brast ut i skratt och sa "kosta vad det kosta vill, va?".

såhär, som en slags epilog till min väldigt korta berättelse, vill jag berätta för er att jag hann i tid och sen gick vi och hade en bra dag i stan. om jag inte missminner mig helt piercade vi våra navlar den dagen. eller om det var ett par år senare, mitt minne är lite svajjigt. nåväl. för att ni ska slippa ställa alltför intima frågor kan jag meddela att jag inte har någon piercing längre. nu får ni gissa varför och för att hjälpa er ska ni få tre alternativ:

a. jag insåg att det var okristligt att smycka sig med sådant trams
b. albin är inte riktigt en piercingkille och övertalade mig att ta ut den
c. det läkte aldrig riktigt, så jag tog ut den av hälsoskäl

Kommentarer
Postat av: therese

Måste ju vara a!! ha ha

Postat av: annie

Haha :)

Tror säkert att det var c.
a och b är du för självständig för, tror jag iallafall.
Och 9832 kr lägger du på en spansk vattenhund.

2008-02-05 @ 22:35:10
URL: http://filodi.blogg.se
Postat av: marty

albin har ju berättat för mig att han är en riktig liten piercingkille, varför skulle han annars ha dubbelpiercat sin navel med döskallediamantsmycken?
så alternativ b är så fel som det bara kan bli. jag röstar på a och misstänker att det var lennart ljung som bankade vett i skallen på dig.

förövrigt undrar jag om du minns min härligt pubertala piercing som jag hade vid vårt första havregrynskladdiga möte?

2008-02-05 @ 22:41:30
URL: http://harifran.blogg.se
Postat av: hanna

Jag tror att det egentligen inte är något utav alternativen, utan det var farfar din som sa något vist om att smycka kroppen!

Jag är en spanskvattenhund om jag sulle vara en hund, enligt ems test på sin blogg :-)
Mitt svar är 9 kronor ;-)
kram

2008-02-06 @ 22:51:46
Postat av: liv

c!

2008-02-07 @ 14:05:40
URL: http://li

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback