magdrömmar

jo, när vi var små, jag och em, då var vi helt övertygade att det var så det hette. magdrömmar, alltså. fast jag förstod aldrig logiken i ordet, för inte satt drömmarna i magen, och inte heller var de hemska drömmar om magen. det blev betydligt mycket mer logiskt när jag fick veta att det hette mardrömmar.

inatt har jag drömt flera mardrömmar. i varje dröm hade jag ansvar att rädda någon annan. i den första skulle jag rädda en ljuvlig, femårig flicka från att drunkna efter att hon hade gått genom isen. det gick bra och vi hittade igen hennes mamma vid någon affär. i en annan dröm skulle jag få både mig och albin att bli släppta av någon gerilla. de ville släppa mig, men jag vägrade gå utan albin. jag vaknade när jag just hade övertalat dem att låta oss gå. även om de två drömmarna (det var en tredje av samma karaktär, men jag minns den inte helt) slutade lyckligt så var det ändå oerhört stressigt, att ha ansvar för andras liv på ett väldigt liv-eller-död-sätt.

nåväl. jag vill gärna återgå till ord vi (jag och syrran) sa fel när vi var små. här följer därför en lista över, av oss, missuppfattade ord.
1. magdrömmar, men det visste ni redan
2. gaberob. jag säger det fortfarande ibland, bara för att det är så mycket enklare att säga än garderob.
3. pockorn. inte så farligt missuppfattat, ändå har det inte undgått en enda kottes öra när jag än, i denna dag, säger just pockorn istället för popcorn.
4. kornflax. en försvenskning av cornflakes. vem kräver egentligen av en 5-åring att denne ska ha ett felfritt, engelskt uttal? detta för oss vidare till punkt...
5. wass de kålår åv löv? wass de neirini re ni? ja, ni fattar. jag och em var helt grymma på lili och sussies låt what's the colour of love, än bättre var vi på engelska, om vi fick säga det själva :)

nu ska jag hänge mig åt skolarbete. nej, inte så peppad. men när det är gjort är det ok mindre i tillvaron.

Kommentarer
Postat av: Madde

hehe! ajdå, men det är lugnt =) det va Amy Dimond och Christer Sjögren.. usch!

Postat av: puckolie

Själv så sjöng man "watch the kanaman love, watch the kanaman heartbeat"

2008-02-10 @ 18:50:45
URL: http://puckolie.blogg.se
Postat av: Bee

Min favorit är Jailhouse Rock. Jag var (och är) exceptionell på den. "Gont gämi dodi jailhouse rock"

2008-02-11 @ 09:07:26
URL: http://sandrabee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback