alfapet med en hitte-på:are

jag var hos min fina vän marty (the party) igår och gjorde väldigt studentiga saker, som att äta en ordentlig middag, spela alfapet och plockepinn och slutligen skriva en klagolapp till grannen som spelade anywhere is paradise på repeat och började med detta fem minuter över midnatt. det hela slutade med att lappen aldrig slängdes in i brevinkastet, utan vi gick helt sonika över och plingade på. som sura tanter. hon var full, tror vi. hon som spelade anywhere is paradise (som förvisso är en bra låt, men inte så rolig när man tvingas lyssna på den på repeat sex gånger. det är ingen överdrift, utan rena rama sanningen). sentimental och full. det är inte en så bra kombination, har jag erfarit i min ungdom.

marty hittar på ord i alfapet. som lammbog. jag är van att spela enligt betapets regler, där de till punkt och pricka följer SAOL. jag gav mig. insåg att det var roligare med lammbok än azur (vilket man förresten inte kunde lägga, eftersom z inte fanns med. det gjorde mig väldigt glad. jag nästintill hatar z i betapet och alfpet.) eftersom jag är flexibel och har lätt att anpassa mig till nya saker provade även jag på att konstruera egna ord. som mojs. det gav mig trettiotvå poäng. då tyckte marty att jag hade nått gränsen för vad som är okej, men jag övertalade henne till att godkänna det. det gjorde hon till slut. till saken hör att hon godkände det när jag föreslog ordet, men sparkade bakut när hon förstod att det skulle bli ett poängresultat att respektera. ett annat ord som marty gärna ville få lov att lägga var T-REX, om tillfälle skulle ges. jag var inte alls benägen att godkänna det förrän hon sa att även jag får lägga T-REX. jag vill gärna klargöra att det krävs ett i, som läggs liggande som ett bindestreck för att ordet skulle godkännas. några vändor senare fick jag bokstäver till just det här på min bricka.



jag kan inte säga att marty var överförtjust, än mindre spelglad var hon över att jag vann hela spelet helt outstandingly överlägset. men hon fick sin revanch i plockepinn. 2-1 blev det där. (på poänglappen är det jag som är monica w och marty som är lolli-popp.) marty skrev ner ord som jag inte godkände, och på grund av usel bildkvalité vill jag här förtydliga vad hon har skrivit. "ord som (pil hit, insatt ord: fantasilösa) annelie blir avundsjuk på: såstunna, såsunna (att man unnar någon sås), astunna, (överstruket) t-rex och ett till ord som jag i nuläget inte minns eller kan urskilja.

 

idag har jag varit på stan. på bröllopsmässa. gick på andra affärer och köpte nya påslakan. s u p e r f i n a! de tvättas nu för att kunna bytas till sen. träffade delar av fina familjen. fikade på station. och saaben blev såld. utan prut, inga problem. han sa att det stack till i hjärtat när de nya ägarna for iväg, albin. jag förstår det. när den fungerar perfekt är den en glädje. den har flyttat till gotland nu. farväl s(n)aab(b)en!

som jag sa, dock. trevlig helg, so far!

Kommentarer
Postat av: puckolie

Det är ju ingen hemlighet att jag HELST följer reglerna till punkt och pricka, gärna ringa speltillverkarna fall nåt är oklart....
MEN
Jag har faktiskt spelat AnarkistAlfapet emellanåt och det har sin charm det med! :-)

Postat av: ingela

nämen hej annelie! Kul att du/ni hittat till min blogg! Härligt med en lång tax, jag har haft taxfantasier förut i livet men just nu räcker det med bäbisen :) Jag är inte i umeå så ofta men om jag kommer dit så ska jag komma ihåg ditt erbjudande, fika brukar lägga sej fint i min mage! Hälsa Martina från mej! Kram Ingela

2008-01-27 @ 12:32:01
URL: http://buspropp.blogg.se
Postat av: martyt

umeå-rc var det ju!

du vet, affären på haga med den sanslöst trevliga personalen. ;)

2008-01-28 @ 23:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback